کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت طلا امروز(دوشنبه) یک درصد کاهش یافت و جذابیت پناهگاه امن را از دست داد زیرا وام‌دهنده سوییسی UBS در تلاشی برای نجات از بحران بانکی و تثبیت بازارهای مالی جهانی، قرارداد خرید کردیت سوییس را امضا کرد.;

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 7 و 50 دقیقه صبح به وقت شرقی با 14.7 درصد کاهش به 1974 دلار و 60 سنت رسید و از بالاترین سطح خود از آوریل 2022 عقب‌نشینی کرد. قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با 0.74 درصد افزایش به 1975 دلار و 60 سنت رسید.

    UBS روز یکشنبه موافقت کرد که کردیت سوییس 167 ساله را به مبلغ  3.23 میلیارد دلار بخرد. بانک کردیت سوئیس گرفتار بحران گسترده‌ای شد که ناشی از فروپاشی بانک سیلیکون ولی ایالات‌متحده در اوایل ماه جاری بود و به دنبال آن طلا بیش از 8 درصد یا 160 دلار افزایش یافت.

    اقدامات انجام‌شده برای جلوگیری از بحران بانکی جهانی اعتماد بازار را افزایش داد زیرا سرمایه گذاران از خرید کردیت سوییس توسط بانک  UBS و نقدینگی دلاری اضطراری بانک‌های مرکزی بزرگ استقبال کردند. البته وضعیت شکننده است زیرا فعالان بازار هنوز کاملاً متقاعد نشده‌اند که آیا اقدامات اخیر می‌تواند جلوی پیامدهای بانکی بیشتر را بگیرد یا خیر. بنابراین، ممکن است معکوس‌کردن روند صعودی فعلی طلا، به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.

    دلار 0.2 درصد افزایش یافت و باعث شد که شمش برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند جذابیت کمتری داشته باشد.

    بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 1.2 درصد کاهش به 22.32 دلاررسید و پلاتین 0.6 درصد کاهش یافت و به 970 دلار  و 27 سنت رسید و پالادیوم 0.4 درصد کاهش یافت و به 1414 دلار و 10 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر