طلای جهانی از شتاب بیشتر بازماند

عصر معدن- قیمت جهانی طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار نزدیک به بالاترین حد هفت ماهه خود ثابت ماند و رشد اخیر خود را در بحبوحه پیش‌بینی نشانه‌های بیشتر درباره نرخ‌های بهره آمریکا از سوی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اواخر روز متوقف کرد.;

طلای جهانی از شتاب بیشتر بازماند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، مجموعه‌ای از شاخص مدیران خرید از سراسر آسیا نیز در میان نگرانی‌های فزاینده رکود اقتصادی، تقاضای پناهگاه امن برای فلز زرد را تا حد زیادی بالا نگه داشته است.

    طلا در ماه نوامبر با رشد قابل‌توجهی روبرو بود زیرا بازارها متقاعد شده بودند که فدرال رزرو دیگر نرخ‌های بهره را افزایش نخواهد داد و در سال 2024 کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد اما زمان بندی کاهش نرخ بهره همچنان نقطه کلیدی عدم اطمینان برای بازارها بود.

    بهای هر اونس طلا به 2071 دلار 7 رسید و قیمت طلای آمریکا نیز به 2072 دلار رسید.

    نتایج گزارش نشان داده است که تورم ایالات‌متحده در ماه‌های اخیر به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است و کاهش بیشتر تورم احتمالاً باعث کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط بانک مرکزی خواهد شد. در حالی که تورم ایالات‌متحده در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، همچنان بسیار بالاتر از هدف سالانه 2 درصدی فدرال رزرو باقی مانده است.

    بر اساس گزارش اینوستینگ، قیمت مس روز جمعه در میان فلزات صنعتی، پس از افزایش شدید در ماه نوامبر، در بحبوحه بهبود روندهای اقتصادی در چین و انتظارات برای کاهش عرضه، ثابت ماند.

    ابزار FedWatch CME نشان می‌دهد معامله گران شروط خود را برای کاهش نرخ بانک مرکزی ایالات‌متحده از حدود 80 درصد شانس در ماه می به شانس یک به دو در ماه مارس افزایش داده اند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بهره را کاهش می‌دهد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با نرخ 25.24 دلار ثابت بود.  پلاتین با 0.3 درصد کاهش به 924.17 دلار رسید. پالادیوم با 0.6 درصد افزایش به 1013 دلار و 84 سنت در هر اونس رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر