افزایش قیمت طلای جهانی با عقب نشینی دلار

عصر معدن- قیمت طلا امروز چهارشنبه با حمایت از کاهش ارزش دلار افزایش یافت؛ اگرچه سرمایه‌گذاران روی چشم‌انداز فدرال رزرو ایالات‌متحده در مورد سرعت افزایش نرخ بهره در آینده تمرکز داشتند، زیرا جلسه سیاست‌گذاری بانک مرکزی در انتهای روز به پایان می‌رسد.;

افزایش قیمت طلای جهانی با عقب نشینی دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 6 و 5 دقیقه صبح به وقت شرقی با 0.6 درصد افزایش به 1648 دلار و 70 سنت رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با 0.04 درصد افزایش به 1649 دلار و 70 سنت رسید. شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافت و باعث شد که طلا با قیمت دلار برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر شود.

    فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده در ماه سپتامبر به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافت که نشان می‌دهد تقاضا برای نیروی کار همچنان قوی است و شواهدی را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد افزایش سریع نرخ بهره هنوز به شدت در اقتصاد واقعی تاثیرگذار نبوده است.

    سرمایه‌گذاران به طور گسترده انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره یک شبه خود را 75 واحد پایه افزایش دهد که چهارمین افزایش متوالی است. طلا نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا بسیار حساس است زیرا این امر باعث افزایش هزینه فرصت نگهداری فلز بی‌بازده و افزایش ارزش دلار می‌شود.

    نظرسنجی‌های تجاری روز سه‌شنبه نشان داد که تولید جهانی کارخانه‌ها در ماه اکتبر به دلیل نگرانی‌های گسترده از رکود، تورم بالا و سیاست صفر چین برای کووید به تقاضا ضعیف شد و به اختلالات مداوم عرضه و تیره‌کردن چشم‌انداز بهبود افزود.

    بر اساس گزارش رویترز، ذخایر اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست،  بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه شنبه از 920.57 تن در روز دوشنبه 0.16 درصد کاهش یافت و به 919.12 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.1 درصد کاهش به 19.63 دلار رسید و در روز سه شنبه به بالاترین حد خود در سه هفته رسید. پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 946.18 دلار و پالادیوم 0.5 درصد افزایش یافت و به 1889 دلار  و 47 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر