طلا فضای بیشتری برای صعود پیدا کرد

عصر معدن- در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز اکثر سرمایه گذاران خُرد و تحلیلگران وال استریت نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش بینی کردند.;

طلا فضای بیشتری برای صعود پیدا کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایسنا، احساسات خوش بینانه نسبت به طلا اوج گرفته اما همچنان ابهامات فراوانی پیرامون این فلز ارزشمند وجود دارد. در این بین، بعضی از تحلیلگران می گویند قیمت‌ها نسبت به اخبار اقتصادی که هفته جاری اعلام می شوند، حساس خواهند بود.

    جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی روز جمعه خود برای سمپوزیوم جکسون هال هیچ برنامه روشنی برای تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه ارائه نکرد. پاول گفت پتانسیل این که بانک مرکزی آمریکا امسال برنامه خرید خود را تعدیل کند را می بیند با این حال خاطرنشان کرد که همچنان ابهامات زیادی پیرامون پاندمی کووید 19 و کرونای دلتا وجود دارد.

    به گفته تحلیلگران، اظهارات پاول بیشتر جنبه موافق سیاست پولی فعلی را داشت و اندکی فشار فروش روی دلار ایجاد کرد که برای طلا مثبت بود.

    طبق جدیدترین نظرسنجی کیتکونیوز، اکثر تحلیلگران انتظار دارند روند صعودی روز جمعه طلا در معاملات هفته جاری ادامه پیدا کند. در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، 16 نفر شرکت کردند که از میان آنها 9 نفر معادل 56 درصد به افزایش قیمت طلا و چهار نفر معادل 25 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل 19 درصد نظری نداشتند.

    در این بین، 801 نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها 398 نفر معادل 50 درصد به افزایش قیمت طلا و 243 نفر معادل 30 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که 180 نفر معادل 20 درصد نظری نداشتند.

    هفته گذشته تحلیلگران وال استریت یا سرمایه گذاران ایده ای درباره مسیر قیمت طلا نداشتند و خوش بینی در بازار طلا در پایینترین حد خود از ابتدای سال قرار داشت. با این حال اظهارات پاول عمر دوباره ای به بازار بخشید. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا 24 دلار و 30 سنت معادل 1.4 درصد افزایش یافت و در 1819 دلار و 50 سنت بسته شد و برای کل هفته دو درصد رشد هفتگی داشت. اونس طلا در بالاترین حد خود در سه هفته گذشته معامله شد و از ریزشی که داشت به طور کامل بهبود پیدا کرده است.

    به گفته برخی تحلیلگران، اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا نشان داد که همچنان ابهامات زیادی پیرامون سیاست پولی آمریکا وجود دارد. آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی گفت: پاول حرفی نزد که انتظار نداشته باشیم با این حال بازار ممکن است از این که هنوز فاصله زیادی تا نرخهای بهره بالاتر وجود دارد، آسوده خاطر شده باشد. با توجه به افزایش عظیم خرید اوراق قرضه تنها در همین ماه، بانک مرکزی آمریکا فرصتهای زیادی برای آغاز کاهش خرید بدون تغییر قابل توجه ترازنامه خود دارد.

    جان فنک، موسسه شرکت مشاوره فنک در گفت و گو با کیتکونیوز اظهار کرد: تصور می کند روشن است که سیاست پولی به این زودی تحکیم نمی‌شود و در کنار طلا، از فرصت خرید ارزان در بخش معدنی این فلز ارزشمند استفاده خواهد کرد.

    آدام بوتون، مدیر استراتژی کالا در فارکس لایو گفت: پتانسیل بیشتری برای طلا می بیند زیرا دلار آمریکا پس از اظهارات پاول تحت فشار مانده است.

    اگرچه اکثر تحلیلگران قیمت بالاتر برای طلا در هفته جاری را پیش بینی می کنند اما ابهامات زیادی پیرامون روند صعودی بازار وجود دارد. فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد شرکت بلو لاین فیوچرز اظهار کرد: اگرچه انتظار دارد هفته جاری قیمت‌های بالاتری را ببیند اما هر گونه صعود ممکن است به فرصت فروش در آستانه انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا در روز جمعه تبدیل شود. وی در ادامه افزود: آمار اشتغال قوی قیمت طلا را به رکورد پایین اخیرشان بازخواهد گرداند.

    مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: به نظر می رسد بازار طلا در آستانه گزارش اشتغال جمعه آینده بیش از حد روی یک موضوع تمرکز کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر