کاهش قیمت طلا رکورد زد

عصر معدن- درحالی که قیمت طلا در بازار جهانی روند صعودی داشته، قیمت‌ها در داخل روند کاهشی به خود گرفته است و طی چند روز اخیر شاهد کاهش قیمت ارز، طلا و سکه بودیم؛ به طوری که به گفته یک عضو اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران، امروز کاهش قیمت‌ها در بازار طی چند ماه اخیر در رکورد زده است و کاهش قیمت فعلا ادامه دارد.;

کاهش قیمت طلا رکورد زد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارشش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای، با اشاره به قیمت جهانی طلا، اظهار کرد: با اینکه قیمت جهانی طلا حدود 6دلار افزایش داشته اما این افزایش هیچ تأثیری در قیمت سکه و ارز در داخل کشور نداشته است. قیمت سکه و طلا در بازار داخل با توجه به کاهش نرخ ارز روند کاهشی به خود گرفته است؛ به طوری که سکه تمام بهار آزادی از روز گذشته تا امروز حدود 80 هزار تومان کاهش داشته است.

    وی با بیان اینکه انواع دیگر سکه نیز کاهش قیمت پیدا کرده‌اند، توضیح داد: هر گرم طلای 18 عیار از روز گذشته تا امروز حدود 5,000 تومان ارزان شده و به نظر می‌رسد روند کاهشی قیمت ادامه داشته باشد.

    این عضو اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران در مورد آخرین قیمت‌ها در بازار نیز گفت: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 430 هزار تومان، سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 540 هزار، نیم سکه دو میلیون و 560 هزار، ربع سکه یک میلیون و 670 هزار، سکه یک گرمی یک میلیون، هر مثقال طلا یک میلیون و 872 هزار و هر گرم طلای خام 18 عیار 411 هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

    پشت پرده کاهش قیمت در بازار طلا

    این کارشناس بازار طلا و سکه در ادامه در مورد علت کاهش قیمت‌ها اظهار کرد: کاهش قیمت‌ها هم دلیل سیاسی و هم دلیل اقتصادی دارد. به عبارت دیگر علت کاهش قیمت‌ها از یک طرف به دلیل کاهش تنش‌های سیاسی و از طرف دیگر به دلیل اقدامات بانک مرکزی در تثبیت نرخ ارز بوده است. این دو اتفاق باعث شده بازار به سمت و سوی ثبات قیمت و کاهش هیجانات قیمتی حرکت کند.

    به گفته کشتی‌آرای، مشخص نیست روند کاهشی در بازار تا چه زمانی ادامه پیدا کند اما کاهش برخی از قیمت‌ها در چند ماه اخیر رکورد زده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر