تولید شمش طلا در خوی آغاز شد

عصر معدن- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: تولید آزمایشی ۳۰۰ کیلوگرم طلا و ۳۰۰ کیلوگرم نقره در خط تولید کارخانه استحصال شمش طلای ناحیه صنعتی ایواوغلی خوی آغاز شد.;

تولید شمش طلا در خوی آغاز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، علی عبدلی  گفت: کارخانه استحصال شمش طلا در خوی، ظرفیت تولید 300 کیلوگرم طلا و 300 کیلوگرم نقره در سال را دارد که با افتتاح رسمی این واحد، صنعت پایین دستی طلا و نقره در شمال استان رونق می‌یابد.

    وی ادامه داد: این واحد نخستین کارخانه‌ای است که بدون نیاز به سیانور اقدام به استحصال شمش طلا می‌کند.

    وی اعلام کرد: همه مراحل ساخت خط تولید کارخانه استحصال شمش طلا در ناحیه صنعتی ایواوغلی خوی انجام شده است و به زودی این واحد با حضور مسوولان به طور رسمی افتتاح می‌شود.

    مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: برای بهره‌برداری از این واحد تولیدی 104 میلیارد و 181 میلیون ریال سرمایه‌گذاری شده است.

    عبدلی اظهار داشت: این واحد تولیدی در 12 هزار و 904 مترمربع از ناحیه صنعتی ایواوغلی راه‌اندازی و با بهره‌برداری از آن، برای 81 نفر اشتغال‌زایی شده است.

    آذربایجان‌غربی از لحاظ تنوع و غنای مواد معدنی، رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده و 52 نوع از 68 ماده معدنی شناسایی شده در کشور در این استان شناسایی شده که 20 نوع آن در مرحله اکتشاف و 31 نوع در مرحله بهره‌برداری است.

    طلا، نقره، سنگ آهن، مس و پلی متال ها از با ارزش‌ترین ذخایر معدنی شناسایی شده در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

    واحد معدنی طلای زرشوران تکاب به عنوان بزرگترین معدن طلای خاورمیانه با ظرفیت تولید 6 تن طلا در سال و طلای آق‌دره این شهرستان فرصتی را ایجاد کرده است تا حلقه‌های اول تولید این محصول گرانبها در جنوب استان شکل گیرد.

    بر اساس اعلام کارشناسان 2 پهنه معدنی مستعد به مساحت هفت هزار و 200 کیلومترمربع در شمال و جنوب آذربایجان‌غربی وجود دارد.

    محدوده‌های این پهنه‌ها بر اساس ساختار زمین شناسی و امکان وجود کانی زایی از نوع فلزی و غیرفلزی شامل سنگ آهن، کرومیت، مس، منگنز و طلا تعیین شده و تاکنون کانی زایی کرومیت، مس و آهن در این محدوده‌ها تشخیص داده شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر