افزایش قیمت طلای جهانی و سایر فلزات ارزشمند

عصر معدن- قیمت طلا امروز سه‌شنبه پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح یک ماهه در جلسه قبل، افزایش یافت که کاهش اندک دلار به آن کمک کرد، اگر چه نگرانی‌ها در مورد افزایش شدید بیشتر نرخ بهره آمریکا باعث شد که رشد قیمت‌ها کنترل شود.;

افزایش قیمت طلای جهانی و سایر فلزات ارزشمند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از  ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 6 و 38 دقیقه صبح به وقت شرقی با 2.5 درصد افزایش به 1739 دلار و 40 سنت رسید و این پس از آن بود که در روز دوشنبه به کمترین میزان خود از 27 جولای(1727 دلار و 10 سنت) رسید. قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا  نیز با 0.14 درصد افزایش به 1740 دلار و 40 سنت رسید.

    دلار پس از اینکه یک شبه به بالاترین حد یک ماهه رسید، 0.1 درصد در برابر رقبا کاهش یافت و طلا را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند، ارزان کرد.

    توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، هفته گذشته گفت که مقامات بانک مرکزی ایالات‌متحده هنوز زمان زیادی برای تصمیم‌گیری در مورد افزایش نرخ بهره در نشست سیاستگذاری 20 تا 21 سپتامبر خود داشته باشند.

    اظهارنظرهای جنگ‌طلبانه اخیر مقامات فدرال رزرو جذابیت پناهگاه امن شمش را کاهش داده است. تمرکز اکنون به سمپوزیوم جکسون هول، وایومینگ، فدرال رزرو که اواخر این هفته برگزار می‌شود، معطوف شده است.

    قراردادهای آتی صندوق‌های فدرال رزرو اکنون با احتمال 56.5 درصدی افزایش 75 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر قیمت گذاری می‌شوند.

    یواخیم ناگل، رئیس بوندس‌بانک در آخر هفته گفت: بانک مرکزی اروپا باید به افزایش نرخ‌های بهره ادامه دهد، حتی اگر احتمال رکود در آلمان به طور فزاینده‌ای وجود داشته باشد زیرا تورم در تمام سال 2023 بالا خواهد ماند.

    اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن 0.15 درصد کاهش یافت و از 989.01 تن در روز جمعه به 987.56 تن در روز دوشنبه رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.2 درصد افزایش به 19.04 دلار، پلاتین 0.3 درصد افزایش یافت و به 877 دلار و 70 سنت رسید و پالادیوم با 1.5 درصد افزایش به 2023 دلار و 10 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر