قیمت طلای جهانی در روز اول زمستان

عصر معدن- قیمت طلا امروز(پنجشنبه) با کاهش قیمت دلار در معاملات افزایش یافت اما قیمت‌ها در بازه محدودی بود زیرا فعالان بازار منتظر اطلاعات اقتصادی برای جهت‌گیری بیشتر بودند.;

قیمت طلای جهانی در روز اول زمستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 32 دقیقه صبح به وقت شرقی با 5.4 درصد افزایش به 1820 دلار رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.3 درصد کاهش به 1821 دلار رسید. شاخص دلار 0.2 درصد کاهش یافت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر کرد.

    داده‌های تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده برای سه ماهه سوم و آمار بیکاری هفتگی ایالات‌متحده و همچنین داده‌های هزینه مصرف شخصی (PCE) قرار است که ارائه شود.

    طلا در محدوده‌ای قرار دارد زیرا معاملات نسبتاً ناچیز است و سرمایه‌گذاران در حالت انتظار هستند. ادوارد میر، تحلیلگر ED&F Man Capital Markets گفت: اگر تورم به کاهش ادامه دهد، دلار بیشتر تضعیف می‌شود و طلا رنگ ثابت‌تری پیدا می‌کند.

    شمش به طور سنتی به عنوان محافظ تورم شناخته می‌شود اما افزایش نرخ بهره جذابیت فلز را کاهش می دهد زیرا هیچ بهره‌ای نمی‌پردازد.

    فدرال رزرو پس از چهار افزایش متوالی 75 واحدی نرخ بهره در دسامبر، سرعت افزایش نرخ بهره خود را به تدریج به 50 واحد کاهش داد. با این حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، سیگنال داده است که بانک مرکزی ایالات‌متحده افزایش نرخ بهره را در سال آینده افزایش خواهد داد.

    طلا از زمانی که در اواخر سپتامبر به پایین‌ترین حد خود در بیش از دو سال گذشته رسید، حدود 200 دلار افزایش یافته است زیرا انتظارات در مورد افزایش آهسته‌تر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو جذابیت دلار را کمرنگ کرده است.

    بر اساس گزارش رویترز، میر گفت: اگر قرنطینه‌ها برگردد و شاهد فلج‌شدن اقتصاد چین باشیم، تقاضا آسیب خواهد دید و برای همه کالاها از جمله طلا و سایر فلزات صنعتی نزولی خواهد بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره 0.2 درصد افزایش یافت و به 24 دلار رسید، پلاتین 0.9 درصد افزایش یافت و به 1007دلار و 13 سنت رسید و پالادیوم در 1692 دلار و 38 سنت ثابت بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر