تورم، فتیله طلای جهانی را پایین کشید

عصر معدن- قیمت طلا امروز سه‌شنبه (۱۱ ژوئن) کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران منتظر آمارهای تورم ایالات‌متحده و اعلام سیاست فدرال‌رزرو در اواخر هفته پس از گزارش قوی‌تر از حد انتظار حقوق و دستمزد در روز جمعه بودند.;

تورم، فتیله طلای جهانی را پایین کشید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 2306 دلار و 38 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.2 درصد کاهش به 2323 دلار رسید.

    طلا روز جمعه، پس از اطلاعات مشاغل آمریکا و گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بانک مرکزی چین خرید طلا را متوقف کرده است، 3.5 درصد یا حدود 83 دلار سقوط کرد که بیشترین افت خود از نوامبر 2020 را نشان می‌دهد.

    گزارش تورمی شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه مه که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، نقطه اصلی بعدی خواهد بود که انتظارات فدرال رزرو را افزایش می‌دهد. سیاست‌گذاران فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه، پیش‌بینی‌های اقتصادی و نرخ بهره خود را به روز خواهند کرد.

    نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک نشان داد که چشم‌انداز مردم آمریکا در مورد مسیر تورم آتی در ماه می متفاوت بود. پیش‌بینی‌های اقتصادی به روز شده مقامات فدرال رزرو در این هفته انتظار می‌رود کاهش کمتری نرخ بهره را نسبت به پیش‌بینی سیاست‌گذاران سه ماه پیش نشان دهد. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

    نقش‌آفرینان این صنعت در کنفرانسی در هفته جاری گفتند که چین، بزرگترین خریدار رسمی بخش طلا، انتظار می‌رود پس از کاهش قیمت‌ها نسبت به رکورد در ماه می، خرید شمش خود را از سر بگیرد.

    یک مقام صنعت گفت انتظار می رود ویتنام به شرکت‌ها اجازه دهد تا برای اولین‌بار در بیش از یک دهه گذشته طلا وارد کنند، زیرا هدف آن پر کردن شکاف بین قیمت‌های محلی و معیارهای بین‌المللی است.

    طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با 0.7 درصد کاهش به 29.56 دلار در هر اونس رسید، پلاتین 0.1 درصد کاهش یافت و به 966.85 دلار رسید و پالادیوم با 0.1 درصد کاهش به 903.25 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
          آخرین اخبار