عقب‌نشینی طلا در واکنش به مذاکرات آتش بس روسیه و اوکراین

عصر معدن- قیمت طلا پس از این که مقامات روسیه و اوکراین نخستین دور مذاکرات آتش بس را شب گذشته برگزار کردند و تقاضا برای دارایی امن ضعیف شد، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی کاهش پیدا کرد.;

عقب‌نشینی طلا در واکنش به مذاکرات آتش بس روسیه و اوکراین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، به 1905 دلار و 37 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته بیش از یک درصد افزایش پیدا کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش، به 1906 دلار و 80 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با 0.7 درصد افزایش، در 1900 دلار و 70 سنت بسته شد.

    مذاکرات رده بالا میان کی یف و مسکو بدون توافقی پایان یافت و تنها توافقی که وجود داشت بر سر ادامه گفت و گوها بود اما بازارهای آسیایی با نشانه های عدم تشدید بیشتر تحریمها، ثبات پیدا کردند.

    جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA اظهار کرد: احساسات ریسک در معاملات نیویورک پس از معکوس شدن وحشت مربوط به اوکراین که روز دوشنبه در معاملات بازارهای آسیا و اروپا مشاهده شد، نوسان داشت. بازارها به تشدید تحریمهای غربی علیه روسیه در تعطیلات آخر هفته واکنش نشان داده بودند. سرمایه گذاران در حال حاضر نگرانی کمتری دارند که جنگ اوکراین به رکود دو رقمی منجر می شود و به سمت بازارهای سهام برگشته اند و این امر به ضرر طلا تمام شده است.

    فعالیت کارخانه ای چین در ماه فوریه تحت تاثیر بهبود سفارشهای جدید رشد کرد و تاب آوری دومین اقتصاد بزرگ جهان را منعکس کرد.

    طلا که در شرایط ناملایمات مالی و سیاسی به پناهگاه امن دارایی تبدیل می شود، در ماه فوریه حدود 6.5 درصد رشد قیمت داشته است و هفته گذشته تا مرز 1937 دلار و 96 سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت در 18 ماه اخیر بود.

    بر اساس گزارش رویترز، حمله روسیه به اوکراین معادلات را تغییر داده و انتظار می رود تقاضا برای دارایی امن ثابت بماند.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است حمایت در سطح 1886 دلار را امتحان کند و شکسته شدن این سطح ممکن است باعث شود طلا تا سطح 1865 دلار عقب نشینی کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، به 2486 دلار و 45 سنت رسید. بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، به 24 دلار و 31 سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در 1043 دلار و 64 سنت ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر