هدف از تشکیل وزارت بازرگانی فروش محصولات دربازار جهانی است نه افزایش واردات/ادامه وزارت رحمانی در وزارت صنایع و معادن

عصر معدن- عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه هدف از تشکیل وزارت بازرگانی فروش محصولات دربازار جهانی است نه افزایش واردات، گفت: با تشکیل وزارت بازرگانی آقای رحمانی بعنوان وزیر صنایع و معادن به کار خود ادامه می دهد.;

هدف از تشکیل وزارت بازرگانی فروش محصولات دربازار جهانی است نه افزایش واردات/ادامه وزارت رحمانی در وزارت صنایع و معادن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی گفت: نمایندگان مجلس با رای خود بخش تجارت را از وزارت صنعت، معدن و تجارت جدا کرده و وزارتخانه جدیدی تحت عنوان وزارت بازرگانی تشکیل دادند.

    وی تاکید کرد: وزارت بازرگانی با همان امکانات قبل از ادغام در این وزارتخانه، شکل می گیرد و وزیر مربوطه هم باید به مجلس معرفی شود.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیازی به معرفی وزیر صنایع و معادن برای رای اعتماد به مجلس نیست، افزود: در ماده واحده مصوبه مجلس برای  تشکیل وزارت وزیر بازرگانی، به صراحت ذکر شده که بعد از تشکیل وزارت جدید، وزارت صنایع و معادن به فعالیت خود ادامه می دهد، بنابراین به معرفی مجدد وزیری که از مجلس رای اعتماد گرفته، نیازی نیست.

    محمودزاده تصریح کرد: به دلیل گستردگی کار وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان با تفکیک بخش تجارت از این وزارتخانه، به دنبال رفع خلاء های موجود بخش بازرگانی بودند تا کارها بهتر پیش برود.

    وی افزود: با تشکیل وزارت بازرگانی امیدواریم مشکلات موجود بخش کشاورزی بخصوص در فروش و صادرات محصولات رفع شده و شاهد رونق تولید برای افزایش صادرات بخصوص در بازارهای جهانی باشیم.

    عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای رحمانی در وزارت صنعت، معدن و تجارت خوب عمل کرده و در رونق تولید موثر بوده، افزود: نباید با طرح مباحث حاشیه ای مثل معرفی مجدد وزیر صنایع و معادن به مجلس، در روند تولید و اقدامات در حال انجام خلل ایجاد کرد.

    محمودزاده افزود: مجلس باید برای ادامه روند تولید کمک کند و اگر خلاء های قانونی در این زمینه وجود دارد در جهت رفع آن برآید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر