صعود طلا به ۲۰۰۰ دلار شکست خورد

عصر معدن- قیمت طلا که روز گذشته تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا رشد چشمگیری داشت و به بالای مرز ۲۰۰۰ دلار صعود کرده بود، در معاملات روز جاری به پایین این مرز بازگشت.;

صعود طلا به ۲۰۰۰ دلار شکست خورد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.4 درصد کاهش یافت و به 1993 دلار و 68 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.5 درصد کاهش، به 1993 دلار و 68 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با 14 دلار و 40 سنت معادل 0.7 درصد افزایش، در 2012 دلار و 10 سنت بسته شده بود.

    مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: طلا با رشد اندک ارزش دلار آمریکا در معاملات صبح چهارشنبه با کاهش قیمت مواجه شده است. طلا در دو روز گذشته سه درصد رشد قیمت داشته که این فلز ارزشمند را در معرض سودگیری قرار داده است.

    شاخص دلار آمریکا پس از این که روز سه شنبه به پایینترین حد در دو سال اخیر نزول کرد، روز جاری بهبود یافت. دلار قویتر طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند.

    دلار که یک دارایی امن به حساب می آید، پس از موج اقدامات مالی بانک مرکزی آمریکا و کاهش نرخهای بهره به نزدیک صفر که با هدف تعدیل خسارات اقتصادی شیوع ویروس کرونا انجام گرفت، جذابیت خود را از دست داده است.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، با توجه به فروش گسترده دلار، طلا ممکن است در محدوده 1990 دلار با خیل خریداران علاقمند روبرو شود.

    بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران برای ارزیابی روند سیاست پولی آمریکا منتظر انتشار گزارش جزییات نشست ژوئیه کمیته بازار آزاد فدرال بانک مرکزی آمریکا هستند که روز جاری منتشر می شود.

    در این بین درآمدهای مطلوب شرکتها و آمار اقتصادی بهتر از حد مطلوب آمریکا، فضای ریسک پذیری را برای سرمایه گذاران بهبود بخشید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و به 27 دلار و 58 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.5 درصد نزول کرد و 950 دلار و 63 سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.7 درصد کاهش یافت و به 2173 دلار و 62 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر