طلای جهانی رکورد زد

عصر معدن- طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر دورنمای افزایش سریع‌تر نرخ‌های بهره‌ آمریکا از بالاترین رکورد چند هفته اخیر خود عقب‌نشینی کرد.;

طلای جهانی رکورد زد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در بازار سنگاپور پس از افزایشی که در چهار روز معامله گذشته داشت، روز جاری 0.2 درصد کاهش یافت و به 1350.70 دلار رسید.

    در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.4 درصد کاهش یافت و به 1354.5 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه با 14.10 دلار یا 1.1 درصد افزایش، در 1360 دلار بسته شده بود.

    طبق گزارش نشست سیاست پولی مارس بانک مرکزی آمریکا، همه سیاست‌گذاران احساس می‌کنند که اقتصاد آمریکا قوی‌تر خواهد شد و تورم در ماه‌های آینده افزایش پیدا می‌کند. این گزارش انتظارات برای سرعت گرفتن روند افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا را بالا برد.نرخ‌های بهره بالاتر تقاضا برای خرید طلا که سوددهی ندارد و به دلار قیمت گذاری می‌شود را کمتر می‌کند.طلا روز چهارشنبه یک درصد جهش یافته و تا رکورد 1365.23 دلار پیش رفته بود که بالاترین قیمت از 25 ژانویه بود.

    به گفته استفان اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا – اقیانوسیه شرکت OANDA، اگرچه انتظار می‌رود نوسان بالا بماند، طلا تا زمانی که گزینه نظامی آمریکا روی میز است مورد حمایت قرار خواهد گرفت.طلا به عنوان دارایی مطمئن در شرایط ابهامات سیاسی و مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.بر اساس گزارش رویترز، موضوع دیگری که از قیمت طلا حمایت کرده نگرانی‌ها نسبت به جنگ تجاری میان چین و آمریکا بوده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در 16.63 دلار ایستاد. بهای معاملات این فلز روز گذشته به 16.87 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در حدود دو ماه گذشته بود.

    هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 درصد رشد کرد و به 929 دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش، 959.72 دلار معامله شد. بهای پالادیوم هفته جاری شش درصد افزایش یافت که به دلیل نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن عرضه از سوی یک تولیدکننده روسی به دلیل تحریم‌های آمریکا بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر