قیمت طلای جهانی افزایش یافت

عصر معدن- در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر بودند ببینند فدرال رزرو آمریکا در نشست سالانه جکسون هول چه سیگنال‌های نرخ بهره ارائه خواهد کرد، قیمت طلا امروز(پنجشنبه) نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر در نوسان بود که با عقب‌نشینی بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت.;

قیمت طلای جهانی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 7 و 32 دقیقه صبح به وقت شرقی با 4.9 درصد افزایش به 1920 دلار و 30 سنت رسید که نزدیک به بالاترین سطح خود از روز چهارشنبه 11 اگوست بود. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.26 درصد افزایش به 1921 دلار و 30 سنت رسید.

    فدرال رزرو نشست سالانه خود را در جکسون هول وایومینگ، از 24 تا 26 اگوست با تمرکز بر سخنرانی جروم پاول در روز جمعه برگزار می‌کند. پس از آنکه داده‌های اقتصادی جهانی چشم‌انداز نرخ بهره را مختل کرد و بازدهی آمریکا را پایین آورد، دلار به شدت در برابر ارزهای آسیایی عقب‌نشینی کرد.

    فعالیت‌های تجاری ایالات‌متحده در ماه آگوست به نقطه رکود نزدیک شد و با کاهش تقاضا برای کسب وکارهای جدید در بخش خدمات گسترده، رشد ضعیفی از فوریه تاکنون داشت.

    معامله‌گران روز چهارشنبه شرط بندی کردند که بانک مرکزی اروپا نرخ‌های افزایش را در ماه سپتامبر متوقف خواهد کرد زیرا انقباضات شدید در فعالیت‌های تجاری به تشدید مشکلات اقتصادی اشاره دارد. اقتصاد بریتانیا در حال کند شدن است و ممکن است به سمت رکود پیش برود.

    بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات، بهای هر اونس نقره با 0.2 درصد کاهش به 24.27 دلار رسید و پلاتین با 0.1 درصد کاهش به 928 دلار و 77 سنت رسید. پالادیوم با 0.1 درصد افزایش به 1275 دلار و 59 سنت رسید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر