قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت جهانی طلا امروز(سه شنبه) در معاملات اندک به دلیل تعطیلات ایالات‌متحده ثابت بود، در حالی که معامله‌گران منتظر صورتجلسه فدرال‌رزرو ایالات متحده در نشست ژوئن در روز چهارشنبه برای سرنخ‌های بیشتر در مورد مسیر افزایش نرخ‌ بهره بودند.;

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 7 و 22 دقیقه صبح به وقت شرقی با 2 درصد افزایش به 1923 دلار و 70 سنت رسید و قیمت طلا در بازار آمریکا نیز با 0.1 درصد افزایش به 1924 دلار و 70 سنت رسید. حجم معاملات ممکن است به دلیل تعطیلات ایالات‌متحده پایین باشد.

    نیکلاس فراپل، رئیس شرکت ABC گفت که در حال حاضر مشکلات برای طلا انتظار کاهش 50 واحدی، برداشت نقدینگی بیشتر و باقی‌ماندن نرخ‌های نسبتاً بالا برای مدتی پس از رسیدن به ارزش پایانی است.

    سرمایه‌گذاران بر اساس ابزار Fedwatch CME،  تقریباً 90 درصد شانس افزایش 25 واحدی در جولای را می‌بینند که نرخ‌ها را به محدوده 5.25 درصد تا 5.5 درصد قبل از کاهش پس از مارس 2024 می‌رساند. نرخ‌های بهره بالا سرمایه‌گذاری در طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد. شاخص دلار ثابت ماند.

    تولیدات ایالات‌متحده در ماه ژوئن بیشتر افت را داشت و به پایین‌ترین میزان از ماه مه 2020 رسید اما فشار قیمت‌ها همچنان کاهش یافت زیرا تنگناها در زنجیره تامین به طور قابل‌توجهی کاهش یافته و هزینه‌های استقراض بالاتر تقاضا را کاهش داده است.

    بر اساس گزارش رویترز، فراپل افزود که قیمت طلا می‌تواند قبل از کاهش احتمالی به 1940 دلار بازگردد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.1 درصد افزایش به 22.91 دلار رسید، پلاتین 0.6 درصد افزایش یافت و به 912 دلار و 15 سنت رسید و پالادیوم با 2 درصد افزایش به 1253 دلار و 95 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر