طلا در یک قدمی ۲۰۰۰ دلار

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار و انتظارات برای تداوم سیاست پولی تسهیلی بانک مرکزی آمریکا بیش از ۱.۵ درصد صعود کرد و به مرز ۲۰۰۰ دلار نزدیک شد.;

طلا در یک قدمی ۲۰۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 1.4 درصد افزایش یافت و به 1969 دلار و 76 سنت رسید. بهای معاملات این بازار در ابتدا حدود 40 دلار افزایش یافته و تا رکورد 1980 دلار و 57 سنت صعود کرده بود اما موج سودگیری باعث عقب نشینی قیمت شد.

    طلا در بیش از یک هفته گذشته بیش از 130 دلار رشد قیمت داشته زیرا سرمایه گذاران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا سیاست فوق تسهیلی خود را در نشست هفته جاری تایید کند.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 1.7 درصد افزایش، به 1963 دلار و 30 سنت رسید.

    نقره هم روند صعودی داشت و بهای هر اونس این فلز 6.4 درصد صعود کرد و به 26 دلار و 19 سنت رسید که بالاترین قیمت از آوریل سال 2013 بود.

    به گفته مایکل مک کارتی، رییس استراتژیست شرکت سی ام سی مارکتس، یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت طلا، ضعیف شدن ارزش دلار در آستانه نشست بانک مرکزی آمریکا بود که انتظار می رود موضع سیاست پولی فعلی خود را مورد تایید قرار دهد. همچنین نگرانیهای جهانی فزاینده ای به خصوص در روابط آمریکا و چین وجود دارد. بعلاوه تشدید شیوع ویروس کرونا به احیای اقتصادی ضربه می زند و فضای نقدینگی بالا هم باعث شده است خرید فلزات ارزشمند به گزینه منطقی برای سرمایه گذاران تبدیل شود.

    شاخص دلار در پایین ترین حد دو سال اخیر ایستاد، زیرا سرمایه گذاران نگران صدمات ویروس کرونا به اقتصاد آمریکا بوده و منتظر تصویب بسته نجات مالی جدید دیگری هستند.

    بر اساس گزارش رویترز، رشد قیمت طلا با وجود صعود بازارهای سهام حاصل شد.

    جذابیت طلا به عنوان دارایی امن همچنین با وخامت روابط میان آمریکا و چین و ضعیف شدن امیدها به احیای اقتصادی سریع در شرایطی که شیوع ویروس کرونا هیچ نشانه ای از آهسته شدن ندارد، روی داد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، در 950 دلار و 13 سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.9 درصد افزایش، 2331 دلار و 76 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر