قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر معدن- منفی شدن قیمت نفت خام آمریکا سبب افزایش اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده است.;

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که ارزش دلار تقویت شده، قیمت طلا که در جلسه قبل تا یک درصد افزایش یافته بود، امروز شاهد کاهش بود هرچند وضعیت شکننده بازار‌های بورس سبب شد تا افت قیمت فلز زرد محدود باشد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به یک هزار و 689 دلار و 45 سنت رسید. منفی شدن قیمت نفت خام آمریکا سبب افزایش اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده است. قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز با 0.4 درصد افت به یک هزار و 704 دلار و 60 سنت رسید.

    ارزش دلار در برابر ارز‌های رقیب امروز 0.1 درصد رشد داشت و موجب گرانتر شدن طلا برای سرمایه‌گذارانی شد که با ارز‌های غیردلاری خرید می‌کنند.

    ارزش سهام در بازار‌های آسیایی نیز صبح امروز از روند نزولی روز گذشته بازار وال استریت تبعیت کرد که پس از منفی شدن قیمت نفت خام آمریکا رخ داده بود.

    در حالی که سنای آمریکا قرار است در نشست روز سه‌شنبه خود طرح 450 میلیارد دلاری کمک به کسب‌وکار‌های کوچک و بیمارستان‌های آسیب‌دیده از بحران کرونا را به رای بگذارد، کنگره یک قدم به نهایی شدن این بسته مالی نزدیک‌تر شده است.

    بحث‌ها و کشمکش‌ها بر سر محدودیت‌های اجتماعی برای مقابله با کرونا دیروز در آمریکا بالا گرفت و معترضان مقررات قرنطینه اجباری را استبداد توصیف کردند. در عین حال کارکنان بخش درمان و کارشناسان سلامت هشدار دادند که لغو محدودیت‌ها موجب بروز فاجعه‌ای بزرگتر خواهد شد.

    بر اساس تحقیقی که داچ بانک انجام داده، بازار‌ها امید چندانی به بازگشت اقتصاد آمریکا و اروپا به وضعیت عادی قبل از فرا رسیدن فصل تابستان ندارند. رئیس بانک مرکزی انگلیس هم دیروز گفت: «پس از کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای توسط دولت، اقتصاد این کشور به کندی روند ترمیمی خود را آغاز خواهد کرد، زیرا مردم همچنان نگران تبعات از سرگیری روال عادی زندگی خواهند بود.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر