قیمت طلای جهانی کاهش یافت

عصر معدن- قیمت طلا امروز، دوشنبه با تثبیت ارزش دلار، کاهش بیشتر یافت و سرمایه‌گذاران منتظر چندین جلسه مهم بانک مرکزی و انتشار داده‌های تورم ایالات‌متحده در این هفته برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره هستند.;

قیمت طلای جهانی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا پس از کاهش حدود 3.3 درصدی در هفته گذشته در بدترین هفته خود در بیش از دو ماه اخیر تا ساعت 8 و 30 دقیقه صبح به وقت شرقی با 8.2 درصد کاهش به 1996 دلار و 30 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.14 درصد کاهش به 1997 دلار و 30 سنت رسید.

    تیم واترر، تحلیلگر ارشد بازار تجارت KCM گفت: «آمار مشاغل قوی‌تر در روز جمعه باعث ایجاد کمی تغییر در انتظارات فدرال رزرو در سال آینده شد و این امر باعث کاهش بازدهی دلار و اوراق قرضه شد و اندکی فشار نزولی بر طلا وارد کرد.»

    داده‌ها نشان می‌دهد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در ماه گذشته 199 هزار شغل افزایش یافته که بالاتر از انتظارات اقتصاددانان برای افزایش شغل 180 هزار است. این گزارش باعث شد تا معامله‌گران این انتظار را کاهش دهند که فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را در ماه مارس کاهش دهد.

    گزارش قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در نوامبر در روز سه شنبه برای سرنخ‌های بیشتر قبل از بیانیه فدرال رزرو و اظهارات جروم پاول به دقت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    واترر گفت چند مانع در این هفته برای ماندن طلا در بالای سطح 2000 دلار وجود دارد. نتیجه نشست FOMC (کمیته بازار آزاد فدرال) و داده‌های تورم تعیین می‌کند که کدام طرف از سطح 2000 دلار طلا خواهد بود.

    طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.1 درصد افزایش به 23.98 دلار رسید، در حالی که پلاتین در 915.31 دلار ثابت بود و پالادیوم با 0.7 درصد کاهش به 941.11 دلار در هر اونس رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر