افزایش قیمت جهانی طلا

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۹۹۰ دلار و ۷۳ سنت رسید.;

افزایش قیمت جهانی طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما؛ اطلاعات اقتصادی ضعیف آمریکا نتوانست احتمال افزایش دیگر در نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را در هفته آینده کاهش دهد و بدین ترتیب ارزش دلار افزایش یافته و قیمت طلا را در روز پنجشنبه پایین آورد.

    اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی در این کشور آهسته‌تر از حد انتظار در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده است. اما بازار‌ها بر تورم که بالاتر از حد پیش‌بینی‌ها بود تمرکز کرده‌اند.
    بدین‌ترتیب تمایل سرمایه‌گذاران به دلار افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر کرده‌است.
    درست است که همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا و بی‌ثباتی‌های اقتصادی یاد می‌شود، اما سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو آمریکا در بالا بردن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
    بازار‌ها 87 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در اجلاس اوایل ماه مه 25 واحد افزایش دهد. سرمایه‌گذاران حالا منتظر شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در آمریکا هستند.
    اما نگرانی درمورد بخش بانک‌داری آمریکا به‌دنبال مشکلات به‌وجودآمده برای بانک فرست ریپابلیک تا حدی از قیمت طلا حمایت کرده است.
    با وجود این‌که بالا رفتن نرخ بهره به ضرر طلااست، اما می‌تواند تا حدی به نفع این فلز گران‌بها هم عمل کند، چون احتمال یک بحران بانکی دیگر را افزایش می‌دهد.
    قیمت طلا در اوج بحران بانکی در اواسط آوریل تا 2048 دلار و 71 سنت بالا رفت.
    قیمت نقره امروز با 0.04 درصد افزایش به 25 دلار و 22 سنت رسید و پلاتین با 0.12 درصد کاهش 1082 دلار و 71 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر