دلار مانع از صعود طلای جهانی شد

عصر معدن- قیمت طلا امروز، دوشنبه پس از افزایش محدود ۰.۱ درصدی در هفته گذشته کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران هشدار مقامات فدرال رزرو ایالات‌متحده در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره را در آستانه تعیین نرخ تورم مصرف‌کننده در اواخر این هفته ارزیابی کردند.;

دلار مانع از صعود طلای جهانی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 7 و 48 دقیقه صبح به وقت شرقی با 2 درصد کاهش به 1922 دلار و 80 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.1 درصد کاهش به 1923 دلار و 80 سنت رسید.

    دلار در نزدیکی بالاترین حد خود در بیش از 6 ماه گذشته در نوسان بود، در حالی که بازدهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری نزدیک به اوج خود در 16 سال گذشته بود.

    مقامات فدرال رزرو روز جمعه در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره هشدار دادند و سه سیاستگذار گفتند که هنوز مطمئن نیستند که مقابله با تورم به پایان رسیده است. نرخ‌های بهره بالاتر از خرید شمش‌های بدون بهره که به دلار قیمت گذاری می‌شود، جلوگیری می‌کند.

    یک نظرسنجی در روز جمعه نشان داد که فعالیت تجاری ایالات‌متحده در ماه سپتامبر تغییر اندکی داشته است، در حالی که یک نظرسنجی دیگر نشان می‌دهد که اقتصاد منطقه یورو احتمالا در این سه ماهه منقبض خواهد شد و به این زودی به رشد باز نخواهد گشت.

    بانک مرکزی ژاپن در روز جمعه نرخ بهره فوق العاده پایین را حفظ کرد و متعهد شد تورم را به طور پایدار به هدف 2 درصدی خود برساند.

    طبق گزارش رویترز، اس پی دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه 2020 کاهش یافت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.1 درصد افزایش به 23.55 دلار، پلاتین 0.2 درصد کاهش یافت و به 924 دلار و 78 سنت رسید و پالادیوم با 0.2 درصد افزایش به 1251 دلار و 35 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر