قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۱۹۱۳ دلار و ۴۸ سنت رسید.;

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، قیمت طلا روی پایین‌ترین رقم طی یک ماه گذشته در روز جمعه باقی مانده است. اطلاعات اقتصادی جدید آمریکا دورنمای پیچیده‌ای را در مورد تورم آمریکا ایجاد کرده است.
    شاخص تورم مصرف کننده در آمریکا افزایش یکنواختی در ماه ژوئیه نسبت به ماه گذشته داشته و بالاتر از هدف سالانه فدرال رزرو آمریکا باقی مانده است. بنابراین خوشبینی اندکی در بازارها به وجود می‌آید.
    انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا بی‌ثباتی بالایی در بازار سهام و سایر سرمایه‌های مخاطره‌آمیز ایجاد کرده است. سرمایه‌گذاران به جای طلا، به دلار به عنوان یک پشتوانه ایمن روی آورده‌اند.
    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.05 درصد افزایش به 1913 دلار و 48 سنت رسید.

    اطلاعات تورم آمریکا این احتمال را افزایش داد که فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه سپتامبر ثابت نگه دارد اما بازارها نسبت به کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی دچار تردید شده‌اند که می‌تواند دورنمای ضعیفی برای طلا ایجاد کند.
    قیمت طلا مانند قیمت سایر فلزات گرانبها تحت فشار افزایش ارزش دلار قرار گرفته است. عدم اطمینان نسبت به سیاست نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و بازار اوراق قرضه این کشور بر دلار هم تاثیر می‌گذارد.
    احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار را بالا برده و تمایل به خرید آن را به عنوان یک سرمایه ایمن نسبت به طلا افزایش داده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا هم گران‌تر می‌کند.
    از طرف دیگر افزایش نرخ بهره به ضرر طلا و سایر فلزات گرانبهاست چون هزینه نگهداری آنها را به عنوان سرمایه‌های غیر سود افزایش داده و تمایل به خریدشان را پایین می‌آورد.
    قیمت نقره امروز با 0.42 درصد کاهش به 22 دلار و 73 سنت رسید و پلاتین با 0.69 درصد افزایش، 916 دلار و 81 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر