احتمال ریزش ۱۰۰ دلار دیگر از قیمت طلا

عصر معدن- تحلیلگران پیش بینی می کنند قیمت اونس طلا پس از ریزش ۵۰ دلاری که روز جمعه پس از انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا داشت، ممکن است هفته جاری ۱۰۰ دلار دیگر سقوط کند.;

احتمال ریزش ۱۰۰ دلار دیگر از قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، گزارش اشتغال ماهانه بخش غیرکشاورزی آمریکا نشان داد 943 هزار شغل جدید در ژوییه ایجاد شده است که بهتر از پیش بینی رشد 870 هزار شغل جدید از سوی اقتصاددانان بود. نرخ بیکاری هم به 5.4 درصد کاهش پیدا کرد.

    دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" اظهار کرد:  آمار اشتغال برای دلار آمریکا مثبت بود و نرخ آن را بالاتر برد و نتیجه معکوسی روی طلا داشت. در حال حاضر ممکن است بازی برای طلا تمام شده باشد. گزارش اشتغال قوی به معنای آن است که جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا ممکن است تا پایان اوت به تعدیل برنامه محرک مالی اشاره کند.

    وی تاکید کرد: شاخص دلار آمریکا به 95 واحد صعود کرده است. برای طلا به معنای آن است که به سطح 1673 دلار برمی گردد. طلا احتمالا زمان بیشتری را در مسیر نزولی سپری خواهد کرد. در حال حاضر ممکن است فروش بیشتری در بازار مشاهده شد. گزارش اشتغال به ما می گوید که دستمزدها بالا می روند. نرخ بیکاری پایین می رود و مردم در جست و جوی کار هستند. اگر بخشی از بسته محرک مالی در سپتامبر حذف شود، وضعیت حتی بهبود بیشتری پیدا خواهد کرد.

    کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس به کیتکونیوز گفت: سطح مهمی که طلا باید حفظ کند، 1754 دلار است. از این سطح بایستی شاهد بهبود قیمت باشیم. اما تصور می کنم طلا معاملات خوبی ندارد و نمی تواند سطح 2000 دلار را شکسته و حفظ کند.

    بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی تی دی سکیوریتیز اظهار کرد:: این وضعیت احتمالا یک عقبگرد موقتی برای طلاست اما طلا احتمالا در این روند به پایین 1730 دلار سقوط می کند.

    طلا پس از انتشار آمار اشتغال احتمالا همچنان با فشار فروش مواجه خواهد بود زیرا بازار تصور می کند که بانک مرکزی آمریکا فضای مناسبی برای آغاز تعدیل برنامه محرک مالی تا اوایل سال 2022 یا حتی دسامبر سال 2021 دارد. این به معنای آن است که بازده اسمی و واقعی بالاتر خواهد رفت. با این حال کرونای دلتا به منزله ریسکی است که از قیمت طلا پشتیبانی می کند.

    ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA گفت: پس از ریزش روز جمعه، طلا اکنون در منطقه خطر قرار دارد. این فلز ارزشمند ممکن است از سطح 1750 دلار اندکی حمایت دریافت کند اما اگر این سطح قیمت شکسته شود، قیمتها ممکن است تا مرز روانی مهم 1700 دلار عقب نشینی کنند. با این حال مویا تصریح کرد طلا در بلندمدت احتمالا حمایت بیشتری خواهد یافت زیرا تورم بالاتر از نرخ هدف گذاری شده بانک مرکزی آمریکا مانده و سیاست فوق تسهیلی این بانک همچنان حفظ شده است. بازده واقعی برای بلندمدت منفی است. تصور بازار این خواهد بود که بانک مرکزی آمریکا کاملا مایل است پس از عادی شدن اوضاع، برای مدت طولانی سیاست انبساطی خود را ادامه دهد.

    بازارها به دقت به سمپوزیوم جکسون هال چشم خواهند دوخت که اواخر اوت برگزار می شود. تحلیلگران بر این باورند که جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا از این رویداد به عنوان فرصتی برای اعلام تعدیل برنامه های محرک مالی این بانک مرکزی استفاده خواهد کرد.

    بر اساس گزارش کیتکونیوز، در هفته جاری آمار اقتصادکلان همچنان نقش مهمی در مسیر قیمت طلا خواهند داشت. بعضی از این آمار شامل شاخصهای تورم از جمله گزارش شاخص قیمت مصرفی در روز چهارشنبه و شاخص قیمت تولیدکننده در روز پنج شنبه منتشر می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر