طلای جهانی به مسیر صعود برگشت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تجدید نگرانیها نسبت به احیای اقتصادی و ابهام پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، افزایش یافت.;

طلای جهانی به مسیر صعود برگشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در اوایل معاملات به 1872 دلار و 66 سنت نزول کرده بود که پایینترین قیمت از 28 سپتامبر بود اما اندکی بعد روند کاهشی بازار معکوس شد و با 0.3 درصد افزایش، به 1882 دلار و 12 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 1.2 درصد سقوط کرد و به 1886 دلار و 30 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 11 دلار و 30 سنت معادل 0.6 درصد کاهش یافته و در 1908 دلار و 80 سنت بسته شده بود.

    به گفته برایان لان، مدیر شرکت "گلد سیلور سنترال" در سنگاپور، نرخهای بهره پایین در سطح جهانی و ابهامات ناشی از انتخابات فضای مساعدی برای طلا فراهم کرده است اما اگر ارزش دلار آمریکا قویتر شود، مانع صعود این فلز ارزشمند خواهد بود.

    رییس جمهور آمریکا که دوران نقاهت ابتلا به بیماری کووید 19 را می گذراند، روز سه شنبه مذاکرات در خصوص بسته کمک مالی برای حمایت از اقتصاد این کشور را تا زمان برگزاری انتخابات سوم نوامبر لغو کرد.

    این خبر باعث ریسک گریزی فزاینده شد و در نتیجه ارزش دلار آمریکا صعود کرد و قیمت طلا کاهش پیدا کرد.

    اقدامات محرک مالی جدید به نفع طلا بود و این فلز را به عنوان پناهگاه امن دارایی در برابر تورم، با افزایش تقاضا روبرو می کرد.

    شاخص دلار آمریکا آخرین بار 0.2 درصد در برابر رقیبانش صعود کرد.

    تصمیم ترامپ برای لغو مذاکرات بسته کمک مالی، ریسکهای نزولی را برای اقتصاد متزلزل این کشور افزایش می دهد و احتمالا به نفع دلار به عنوان دارایی امن می شود.

    مقامات بانکی ارشد آمریکا و اروپا روز سه شنبه خواستار افزایش هزینه های دولتی برای حمایت از خانواده ها و کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا شدند.

    بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر گزارش مشروح نشست سیاست پولی سپتامبر بانک مرکزی آمریکا و مناظرات معاونان کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا هستند.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است تا سطح 1847 دلار و 57 سنت که رکورد پایین 24 سپتامبر است، نزول کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 1.5 درصد صعود کرد و به 23 دلار و 43 سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.3 درصد افزایش، 859 دلار و پنج سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 2351 دلار و 30 سنت رسید.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر