ثبات نسبی طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت طلای جهانی امروز چهارشنبه (۲۷ دسامبر) ثابت بود، زیرا معاملات با توجه به انتظارات کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات‌متحده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ و به طور کلی ضعیف‌تر شدن دلار ایالات متحده، متوقف شد.;

ثبات نسبی طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا در 2066 دلار و 86 سنت ثابت بود و هر اونس طلای آمریکا با 0.4 درصد افزایش به 2078 دلار و 20 سنت رسید.

    شمش در مسیر رسیدن به بیش از 10 درصد افزایش در سال جاری و بهترین رشد از سال 2020 و شرط بندی برای کاهش نرخ بهره در ایالات‌متحده است.

    بر اساس ابزار CME FedWatch، داده‌های تورم سردتر هفته گذشته انتظارات بازار مالی را برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه مارس آینده افزایش داد و معامله‌گران اکنون با احتمال 80 درصد قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می دهد.

    شاخص دلار آمریکا 0.1 درصد افزایش یافت و نزدیک به پایین ترین سطح پنج ماهه خود باقی ماند، در حالی که بدترین عملکرد سالانه خود را از سال 2020 مشاهده کرد. دلار ضعیف‌تر، طلا را برای دیگر دارندگان ارز جذاب‌تر می‌کند. در همین حال، سهام استرالیا به بالاترین سطح خود در 20 ماه گذشته رسید زیرا تجارت پس از تعطیلات آخر هفته طولانی از سر گرفته شد.

    طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.2 درصد افزایش به 24.25 دلار رسید، در حالی که پلاتین در 978.56 دلار ثابت ماند. پالادیوم 0.3 درصد کاهش یافت و به 1176 دلار و 49 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر