طلای جهانی گران‌تر شد

عصر معدن- طلای جهانی در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها از شیوع کرونای دلتا و احتمال به تاخیر افتادن تعدیل برنامه های محرک مالی آمریکا اندکی کاهش یافت اما عمده رشد قیمت روز گذشته را حفظ کرد و در بالای مرز ۱۸۰۰ دلار ماند.;

طلای جهانی گران‌تر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، به 1801 دلار و 65 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته حدود 1.4 درصد صعود کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش، به 1804 دلار و 10 سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با 22 دلار و 30 سنت معادل 1.3 درصد افزایش، در 1806 دلار و30 سنت بسته شده بود.

    شاخص دلار آمریکا پس از این که روز دوشنبه حدود 0.6 درصد نزول کرد، در معاملات روز جاری ثابت بود.

    هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC گفت: این حقیقت که طلا سطح 1800 دلار را شکسته است نشان می دهد که بازار همچنان نسبت به کرونای دلتا نگران است.

    آمار شرکت تحقیقاتی آی اچ اس مارکیت نشان داد رشد فعالیت تجاری آمریکا در اوت برای سومین ماه متوالی آهسته شد و شیوع کرونای دلتا روند بهبودی آن را آهسته کرد. سرمایه گذاران اکنون منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جکسون هال و راهنمایی درباره برنامه های تعدیل محرک مالی بانک مرکزی هستند.

    لی پیش بینی کرد در جکسون هال حرف تازه ای زده نمی شود و اگر غیر از این باشد و لحن پاول موافق ادامه سیاستهای فعلی باشد، در این صورت طلا به سطح 1850 دلار صعود خواهد کرد.

    کاهش نگرانیها نسبت به تسهیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا، باعث رونق بازارهای سهام آسیا در معاملات سه شنبه شد.

    ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: سطح 1850 دلار برای طلا همه چیز است و اگر پس از سمپوزیوم جکسون هال قیمتها نتوانند رکورد بالای جدیدی در اوت داشته باشند، سرمایه گذاران طلا به سرعت به حاشیه بازار خواهند رفت.

    بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای صندوق "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا با پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه  0.5 درصد کاهش یافت و به 1006.66 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، به 23 دلار و 56 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، 1011 دلار و 66 سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 2403 دلار و 76 سنت رسید. بهای معاملات پالادیم روز گذشته 5.5 درصد صعود کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر