طلای جهانی رکوردها را از دست داد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز جمعه حرکت اندکی داشت و بالاتر از سطوح کلیدی باقی ماند زیرا بازارها در انتظار کاهش بالقوه نرخ حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده بودند.;

طلای جهانی رکوردها را از دست داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلای جهانی در روز جمعه به  2004 دلار و 50 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز به 2005 دلار و 50 سنت رسید. فلز زرد با ترکیبی از شرط‌ بندی‌های کاهش نرخ و تقاضای پناهگاه امن به بالاترین حد خود در ابتدای هفته صعود کرد اما در حالی که معامله گران در بحبوحه ابهامات در مورد سیاست پولی ایالات‌متحده سود خود را از دست داده بودند، به همان سرعتی که به آن رسیده بود، بالاترین رکورد را از دست داد.

    فلز زرد اکنون نزدیک به سه هفته سطح 2000 دلار در هر اونس را حفظ کرده بود که نشان دهنده افزایش خوش بینی نسبت به چشم انداز طلا در ماه‌های آینده است.

    انتظار می‌رود که پس از کاهش فرصت‌های شغلی و داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد خصوصی که نشان‌دهنده کاهشی در این بخش بود، این قرائت سردی بیشتری را در بازار کار نشان دهد. هرگونه سرد شدن بیشتر در بازار کار به فدرال رزرو انگیزه کمتری برای بالا نگه داشتن نرخ های بهره برای مدت طولانی‌تر می‌دهد که به نفع طلا است.

    در حالی که به طور گسترده انتظار می‌رود بانک مرکزی در جلسه هفته آینده خود نرخ‌ها را متوقف کند، چشم‌انداز آن در مورد سیاست‌های پولی، به ویژه در مورد زمانی که قصد دارد کاهش نرخ‌ها را آغاز کند، نامشخص است.

    شرط بندی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو می‌تواند تا مارس 2024 نرخ بهره را کاهش دهد، نقطه کلیدی حمایت از قیمت طلا در اوایل هفته گذشته بود. با این حال، فلز زرد ممکن است در ماه های آینده برای قدرت بیشتر آماده شود، به خصوص اگر نرخ بهره کاهش یابد و شرایط اقتصاد جهانی بیشتر بد شود.

    بر اساس گزارش اینوستینگ، مجموعه‌ای از خوانش‌های اقتصادی اخیر از ایالات‌متحده، آسیا و منطقه یورو نشان می‌دهد که رشد اقتصادی در سال 2024 کاهش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر