طلا خیال عقب‌نشینی ندارد

عصر معدن- طلا رشد قیمتی که روز گذشته تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به روابط آمریکا و چین و افزایش اعتراضات خشونت آمیز در آمریکا کسب کرده بود را در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی حفظ کرد و نزدیک به بالاترین قیمت یک هفته اخیر ایستاد.;

طلا خیال عقب‌نشینی ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و 1739 دلار و 48 سنت معامله شد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش، در 1752 دلار و 10 سنت ایستاد.

    به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، به نظر می‌رسد در حال حاضر عواملی وجود دارند که از رشد قیمت طلا حمایت کرده و هم رشد قیمت این فلز ارزشمند را محدود می‌کنند. آمریکا احتمالا وضعیت ویژه هنگ کنگ را در واکنش به تصویب قانون امنیت ملی چین برای این منطقه حذف می‌کند و چین به تلافی این اقدام، خرید محصولات آمریکایی را محدود خواهد کرد و توافق تجاری میان دو کشور مورد تردید قرار می‌گیرد و این موضوع از رشد قیمت طلا پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر بازگشایی اقتصادها و کاهش محدودیتهای قرنطینه، رشد قیمتها را محدود کرده است.

    شاخص فعالیت بخش تولید آمریکا در ماه مه از پایینترین رکورد 11 سال اخیرش اندکی بالا رفت و فعالیت کارخانه‌ای چین به طور غیرمنتظره رشد کرد که نشان دهنده پایان یافتن بدترین شرایط رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

    با وجود خوش بینی به بازگشایی تدریجی اقتصادهای جهان، قیمت طلا در معاملات سه روز گذشته سیر صعودی داشته و روز دوشنبه به بالاترین قیمت در بیش از یک هفته اخیر صعود کرد.

    نگرانی‌ها نسبت به اعتراضات آمریکا در پی مرگ یک سیاه پوست در بازداشت پلیس این کشور که ممکن است شیوع ویروس کرونا را تشدید کرده و مانع احیای بزرگترین اقتصاد جهان شود، از رشد قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که در صورت لزوم از ارتش استفاده خواهد کرد.

    طلا در شرایط ابهامات سیاسی و مالی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل می‌شود. موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه با 0.5 درصد افزایش، به 1128.40 تن افزایش یافت که بالاترین میزان در هفت سال اخیر بود.

    بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار نزدیک به پایینترین رکورد دو ماه اخیر خود ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، به 18 دلار و 17 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1962 دلار و 61 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.5 درصد کاهش یافت و در 843 دلار و 70 سنت ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر