قرارگرفتن ایران در بین ۷کشور برتر تولیدکننده طلا

عصر معدن- رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با انتقاد به قرارگیری ایران در رتبه آخر صادرکنندگان در میان هفت کشور برتر تولیدکننده طلا، گفت: در سند راهبردی صنعت طلا باید به آموزش، طراحی و رفع موانع صادراتی توجه ویژه ای صورت گیرد.;

قرارگرفتن ایران در بین ۷کشور برتر تولیدکننده طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، ابراهیم محمدولی، در رابطه با تدوین سند راهبردی صنعت طلا و فلزات گران‌بها که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر تهیه و تدوین پیش نویس آن منتشر شده، گفت: جلسات متعددی در زمینه بررسی شرایط تولید و صادرات صنعت طلا با وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده که مجموع این جلسات منجر به آن شد که این صنعت در زمینه تولید صادرات محور، نیاز به برنامه‌ریزی، رفع موانع دست و پاگیر و حمایت‌های منطقی دارد.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: بررسی‌ها حکایت از آن دارد که با رونق صنعت طلا در تمام ابعاد و توجه ویژه بر تولید صادرات محور، این صنعت ارزآوری و اشتغال زایی قابل توجهی خواهد داشت.

    وی با اشاره به اینکه سند راهبردی در حال ایجاد و شکل گیری است، تاکید کرد: در سند راهبردی صنعت طلا باید توجه ویژه ای به رفع موانع حاکم در ثبت سفارش و تامین مواد اولیه، حمل و نقل فرودگاهی و فرآیندهای گمرکی داشت و از سوی دیگر بانک مرکزی باید در رابطه با قوانین تولید و صادرات طلا، تجدیدنظر داشته باشد.

    محمدولی خاطرنشان کرد: در ارتقاء کیفیت و توسعه صنعت طلا باید نگاه ویژه‌ای به ایجاد شهرک صنعتی طلا وجود داشته باشد و در این شهرک فعالان صنف به سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش و ارتقاء طراحی توجه داشته باشند.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: در ماه‌های اخیر به واسطه افزایش هزینه‌های تولید، میزان تولید صادرات محور به شدت کاهش یافته که اگر موانع تولید و صادرات رفع شود، ظرفیت فعلی کشور توان پاسخگویی به نیاز داخلی و بازارهای صادراتی را دارد.

    وی گفت: ایران در بین هفت کشور برتر تولیدکننده طلا قرار دارد که متاسفانه در بعد صادراتی رتبه آخر را در بین این هفت کشور دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر