قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۳ درصد کاهش به ۱۸۲۰ دلار و ۲۱ سنت رسید.;

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، افزایش احتمال بالا رفتن دوباره نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا را برای هفتمین روز پیاپی پایین آورده که این طولانی‌ترین روند نزولی قیمت طلا از اوت 2022 است.
    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.43 درصد کاهش به 1820 دلار و 21 سنت رسید.
    قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با 0.68 درصد کاهش به 1834 دلار و 60 سنت رسیده است.

    ارزش دلار تا بالاترین رقم طی 10 ماه گذشته افزایش یافته و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم به بالاترین رقم طی 16 سال گذشته رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.
    مقامات فدرال رزرو آمریکا عقیده دارند سیاست‌های پولی باید برای یک مدت دیگر محدود کننده باقی بمانند تا تورم به هدف 2  درصد بانک مرکزی برسد و این به معنای افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی این کشور است.
    بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه که غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.
    بازارها 45 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره 25 واحد دیگر تا پایان سال جاری میلادی افزایش یابد اما 42 درصد هم احتمال دارد سیاست‌های پولی در نیمه اول 2024 آرام‌تر شوند.
    در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.45 درصد کاهش به 21 دلار و 11 سنت رسید. پلاتین هم با 0.80 درصد کاهش 874 دلار و 65 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر