طلای جهانی بالای ۲۰۰۰ دلار باقی ماند

عصر معدن- قیمت طلا امروز( دوشنبه) اندکی کاهش یافت، اما در سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلار ثابت ماند زیرا تقاضای پناهگاه امن ناشی از تشدید درگیری در خاورمیانه افزایش یافته است و سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا در این هفته بودند.;

طلای جهانی بالای ۲۰۰۰ دلار باقی ماند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 39 دقیقه صبح به وقت شرقی با 5.3 درصد کاهش به 2000 دلار و 30 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.26 درصد کاهش به 2001 دلار و 30 سنت رسید.

    قیمت طلا در روز جمعه به 2009 دلار و 29 سنت در هر اونس رسید و برای اولین بار از اواسط ماه مه از سطح کلیدی 2000 دلار فراتر رفت زیرا سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از تبعات اقتصادی جهانی ناشی از درگیری در خاورمیانه به شمش‌های امن پناه بردند.

    افزایش بیشتر طلا تا حدودی با تقویت دلار متوقف شد زیرا بازارها برای نشست هفته جاری فدرال رزرو تمرکز کردند.   فعالان بازار منتظر تصمیم بانک مرکزی ایالات‌متحده در روز چهارشنبه هستند. در حالی که به طور گسترده انتظار می‌رود که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را بدون تغییر نگه دارد و تمرکز بر اظهارات جروم پاول خواهد بود.

    نتایج نشان داد که هزینه‌های مصرف کننده ایالات متحده افزایش یافت، در حالی که تورم ماهانه در ماه سپتامبر همچنان داغ بود. تورم بالا اقتصاد جهان را در سال آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد، به طوری که سه چهارم از بیش از 200 اقتصاددانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، گفتند که بالاتر از آنچه پیش‌بینی ‌کردند را در نظر دارند که نشان می‌دهد نرخ‌های بهره برای مدت طولانی‌تری نیز بالاتر خواهند ماند.

    اگر چه طلا به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت شمش‌های غیر بازده را کاهش می‌دهد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره 23.15 دلار بود و پلاتین 0.3 درصد کاهش یافت و به 901.35 دلار رسید و پالادیوم 0.2 درصد افزایش یافت و به 1124 دلار و 48 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر