در معاملات امروز؛

قیمت جهانی طلا رشد کرد

عصر معدن- قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی رشد کرد که نوسانات قیمت دلار پیش از انتشار صورتجلسه‌های اجلاس اخیر فدرال‌رزرو، باعث تقویت آن شده بود.;

قیمت جهانی طلا رشد کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مهر، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی رشد کرد که نوسانات قیمت دلار پیش از انتشار صورتجلسه‌های اجلاس اخیر فدرال‌رزرو، باعث تقویت آن شده بود.

    قیمت شاخص اسپات‌گلد که قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن است در معاملات دیشب با افت ارزش دلار تا 1,814.78 دلار بالا رفته بود که این بالاترین سطح آن از 17 ژوئن (سه هفته پیش) تا کنون است.

    قیمت این شاخص در آغاز معاملات چهارشنبه افت کرد و تا 1,795.80 دلار پایین آمد اما تا ساعت 11:30 به وقت تهران 0.32 درصد تقویت شد و به 1,802.43 دلار رسید.

    قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم که صبح امروز تا 1,795.80 دلار پایین آمده بود تا این لحظه با 0.53 درصد رشد روبرو شده و به 1,803.20 دلار رسیده است.

    همه نگاه‌های بازارهای مالی در انتظار انتشار صورت‌جلسه‌های اخیر اجلاس فدرال‌رزرو است که امشب در ساعت 21:30 به وقت تهران منتشر خواهند شد. این صورتجلسه‌ها می‌توانند سرنخ‌هایی در مورد چشم‌انداز سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره ارائه کنند.

    افت ارزش دلار در آستانه انتشار این داده‌ها باعث شد تا قیمت طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری ارزان‌تر شده و تقاضا برای خرید آن بالا برود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر