طلای جهانی بر نردبان صعود پا گذاشت!

عصر معدن- قیمت طلا امروز پنجشنبه با کاهش ارزش دلار افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در سمپوزیوم جکسون هول برای سرنخ‌هایی در مورد افزایش نرخ بهره و سلامت اقتصاد بودند.;

طلای جهانی بر نردبان صعود پا گذاشت!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا در ساعت 8 و 8 دقیقه صبح به وقت شرقی با 4.5 درصد افزایش به 1756 دلار رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.26 درصد افزایش به 1757 دلار رسید.

    ارزش دلار 0.2 درصد کاهش یافت و طلا را برای خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند ارزان‌تر کرد، در حالی که شاخص بازدهی خزانه‌داری 10 ساله آمریکا نزدیک به بالاترین سطح چند هفته‌ای در جلسه قبل بود.

    سرمایه‌گذاران آماده هستند تا فدرال رزرو تعهد خود را برای کاهش تورم دو برابر کند و انتظار دارند که پاول در گردهمایی سالانه بانک مرکزی این هفته در وایومینگ پیام سختگیرانه‌ای را ارائه دهد و امیدها برای کاهش نرخ بهره در سال آینده را از بین ببرد.

    نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد و در عین حال دلار را تقویت می‌کند.

    بر اساس گزارش رویترز، سفارشات جدید برای کالاهای سرمایه‌ای تولیدی ایالات‌متحده در ماه جولای افزایش یافت اما سرعت آن نسبت به ماه قبل کاهش یافت، در حالی که افزایش قابل‌توجهی در محموله‌ها نیز نشانه دیگری از ادامه رشد اقتصاد با سرعت آهسته و عدم رکود ثبت شد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.2 درصد کاهش به 19.13 دلار رسید، پلاتین با 0.1 درصد کاهش به 876.16 دلار رسید و پالادیوم با 0.5 درصد افزایش به 2044 دلار و 19 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر