قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۹۲۷ دلار و ۴۱ سنت رسید.;

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، قیمت طلا در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید که دلیل اصلی آن بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و همچنین افزایش ارزش دلار بود. سرمایه‌گذاران در بحبوحه نگرانی در مورد رشد اقتصاد دنیا به دنبال یک پشتوانه ایمن هستند.
    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.07 درصد افزایش به 1927 دلار و 41 سنت رسید. قیمت طلا در روز گذشته تا 1926 دلار پایین آمده بود.
    نگرانی در مورد رشد اقتصاد دنیا مخصوصاً در چین و منطقه یورو ارزش دلار را به بالاترین سطح طی چند ماه گذشته رسانده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.

    طبق گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در اواندا Oanda، سود اوراق قرضه جهانی به شدت در سراسر دنیا افزایش یافته و به نظر می‌رسد نگرانی نسبت به رشد اقتصاد جهان روز به روز بیشتر می‌شود و ارزش دلار را بالاتر می‌برد.
    تاجران 95 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس 19 و 20 سپتامبر بدون تغییر نگه دارد که می‌تواند به نفع طلا باشد و مانع کاهش بیشتر قیمت آن شود. 60 درصد هم احتمال دارد نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی در همین سطح فعلی باقی بماند.
    بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر از سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
    سرمایه‌گذاران همچنین بر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا تمرکز کرده‌اند. کریستوفر والر رئیس فدرال رزرو در مصاحبه‌ای در روز سه‌شنبه گفت آخرین سری اطلاعات اقتصادی فضای کافی به بانک مرکزی برای بررسی لزوم افزایش دوباره نرخ بهره را می‌دهد.
    قیمت نقره امروز با 0.11 درصد افزایش به 23 دلار و 90 سنت رسید و پلاتین با 0.53 درصد کاهش 926 دلار و 95 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر