معاون طرح و برنامه وزارت صمت در مراسم امضای تفاهم نامه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی اعلام کرد:

رویکرد ملی و فرابنگاهی شرکت‌های معدنی در احداث ظرفیت‌های جدید نیروگاهی

عصر معدن- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صمت، حدود ۴ تا ۵ هزار مگاوات ظرفیت مازاد خواهیم داشت و این ظرفیت وارد شبکه سراسری توزیع برق خواهد شد.;

رویکرد ملی و فرابنگاهی شرکت‌های معدنی در احداث ظرفیت‌های جدید نیروگاهی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، سید مهدی نیازی در مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت صمت و وزارت نیرو با موضوع احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی، با بیان این مطلب، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس رویکرد دولت سیزدهم، از ابتدای دولت هم افزایی و تعاملات گسترده ای را با وزارتخانه‌های مختلف از جمله نیرو برنامه‌ریزی کرده است.

    وی ادامه داد: در همین راستا چند برنامه میان وزارتخانه های نیرو و صمت تدوین شد که تفاهمنامه احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در همین راستا و اولین برنامه است.

    معاون طرح و برنامه وزارت صمت همچنین ابراز امیدواری کرد که ظرفیت‌های دو وزارتخانه با تعامل و همکاری طرفین شکوفا و مشکلات فرارو برطرف شود.

    رویکرد ملی و فرابنگاهی شرکت‌های معدنی در احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی

    نیازی در ادامه افزود: واحدهای بزرگ معدنی و صنایع معدنی با رویکرد ملی و فرابنگاهی با سیاستگذاری‌های ایمیدرو و تاکیدات وزیر صمت این پروژه را دنبال می‌کنند.

    سرمایه گذاری 7 میلیارد دلاری برای اجرای تفاهم نامه با وزارت نیرو
    وی با بیان اینکه واحدهای معدنی و صنایع معدنی منابع مالی لازم را برای ایجاد ظرفیت‌های نیروگاهی جدید فراهم می آورند، تصریح کرد: برای اجرای این تفاهم نامه 7 میلیارد دلار برآورد هزینه شده است.

    ظرفیت مازاد 4 تا 5 هزار مگاواتی برق با احداث واحدهای جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن
    معاون طرح و برنامه وزارت صمت با یادآوری اینکه 8 هزار مگاوات میزان مصرف برق واحدهای صنعتی است، تأکید کرد: بخش صنعت خود 2.5 هزار مگاوات برق تولید می‌کند که با احداث این 10 هزار مگاوات حدود 4 تا 5 هزار مگاوات ظرفیت مازاد خواهیم داشت و این ظرفیت وارد شبکه توزیع برق خواهد شد.
    نیازی با بیان اینکه بسته ویژه ای را با استفاده از ظرفیت های قانونی دو دستگاه( وزارت صمت و وزارت نیرو) طراحی نموده ایم، تصریح کرد: امیدواریم در بازه زمانی 24 ماهه بتوانیم این طرح ها و پروژه ها را با تعامل وزارت نیرو عملیاتی نماییم.
    وی در پایان گفت: در خصوص حوزه های دیگر مانند تسهیل مجوزها و مشوق‌ها هم در تلاشیم تا سرمایه‌گذاری‌های پایدار در این بخش ایجاد شود که در این برنامه‌ها نگاه ویژه ای به ساخت داخل و فعال تر شدن ساخت تجهیزات نیروگاهی داریم.
    گفتنی است مراسم امضای تفاهم نامه میان وزارت صمت و وزارت نیرو در خصوص احداث 10 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن با حضور وزاری صمت و نیرو، مدیران شرکتهای بزرگ صنعتی و معدنی و معاونان دو وزارتخانه برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر