طلا به زیر ۲۰۵۰ دلار سقوط کرد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات آسیایی امروز پنجشنبه اندکی افزایش یافت اما زیر سطح کلیدی باقی ماند زیرا با توجه به شک و تردیدهای فزاینده در مورد اینکه فدرال رزرو دقیقا چه زمانی کاهش نرخ‌های بهره را آغاز خواهد کرد، دلار دوباره بازگشت.;

طلا به زیر ۲۰۵۰ دلار سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از  ایسنا، فلز زرد در چند روز آخر سال 2023، در بحبوحه خوش‌بینی فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو می‌تواند تا اوایل مارس 2024 کاهش نرخ بهره را آغاز کند، رشد قوی داشت. هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به 2043 دلار و 68 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با 0.4 درصد افزایش به 2050 دلار و 95 سنت در هر اونس رسید.

    طلا روز چهارشنبه افت خود را عمیق‌تر کرد، در حالی که پس از جلسه دسامبر فدرال‌رزرو، قیمت دلار افزایش یافت.

    در حالی که اکثر مقامات فدرال رزرو شاهد کاهش 75 واحدی نرخ بهره در سال 2024 بودند، به نظر می‌رسد که توافق کمی در مورد زمان کاهش نرخ وجود داشته باشد. بسیاری از سیاستگذاران همچنان نیاز به سیاست پولی سختگیرانه در کوتاه مدت و افزایش عدم اطمینان در مورد چشم انداز اقتصادی ایالات‌متحده اشاره کردند.

    ابزار CME Fedwatch قیمت معاملات را با شانس 65 درصدی برای کاهش 25 امتیازی نرخ پایه در ماه مارس نشان داد که نسبت به احتمال بیش از 70 درصدی که در ابتدای هفته مشاهده شد کاهش یافت.

    بر اساس گزارش اینوستینگ، انتظار می‌رود فلز زرد از کاهش نرخ بهره در سال جاری سود ببرد. در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز پنج‌شنبه کاهش بیشتری پیدا کرد که در بحبوحه فشار دلار و افزایش نگرانی‌ها در مورد چین واردکننده اصلی، ضررهای اخیر را افزایش داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر