کاهش قیمت طلای جهانی

عصر معدن- قیمت طلا امروز (چهارشنبه) از بالاترین سطح یک تا ۱.۵ ماهه جلسه قبل کاهش یافت و دلار نیز اندکی تقویت شد و این در شرایطی بود که سرمایه‌گذاران شرط می‌بندند که قرائت‌های اخیر اقتصادی ایالات‌متحده باعث توقف افزایش نرخ فدرال رزرو شده است.;

کاهش قیمت طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 7 و 50 دقیقه صبح به وقت شرقی با 3.8 درصد کاهش به 1973 دلار و 90 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.19 درصد کاهش به 1974 دلار و 90 سنت رسید. البته قیمت طلا در روز سه‌شنبه با 1984 دلار و 19 سنت به بالاترین حد خود از 24 ماه مه رسید.

    شاخص دلار در روز سه‌شنبه از پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته بالاتر رفت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر کرد.

    خرده فروشی ایالات‌متحده در ماه گذشته کمتر از حد انتظار و 0.2 درصد افزایش یافت در حالی که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار 0.5 درصدی را داشتند.

    ییپ جان رانگ، استراتژیست بازار در IG گفت: در حالی که انتظار می‌رود در نشست 26 جولای فدرال رزرو 25 واحد افزایش نرخ داشته باشد، بانک مرکزی ایالات‌متحده انتظار می‌رود لحن جنگ طلبانه خود را حفظ کند که می‌تواند روند صعودی طلا را به چالش بکشد.

    طبق نظرسنجی رویترز از 106 اقتصاددان، افزایش نرخ بهره در 26 جولای به محدوده 5.25 تا 5.5 درصد  آخرین افزایش فدرال رزرو در چرخه انقباض فعلی خواهد بود. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

    بر اساس گزارش رویترز، ییپ گفت: «قیمت طلا ممکن است مجبور شود سطح کلیدی 2000 دلار را بازیابی کند تا اطمینان بیشتری برای خریداران ایجاد کند.» چین اعلام کرد که برنامه‌هایی برای تثبیت رشد در 10 بخش از جمله خودرو و فولاد تدوین خواهد کرد زیرا آنها با مشکلاتی مانند تقاضای ناکافی و کاهش درآمد مواجه هستند.

    در بازار سایر فلزات، نقره و پلاتین هر دو به ترتیب با 0.1 درصد کاهش به 25.06 دلار و 982 دلار و 22 سنت در هر اونس رسیدند و پالادیوم تقریباً یک درصد کاهش یافت و به 1306 دلار و 97 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر