رکوردشکنی طلا متوقف شد

عصر معدن- قیمت طلا پس از این که روز گذشته تحت تاثیر تنش‌های خاورمیانه به بالاترین رکورد خود در هفت سال اخیر صعود کرد، در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی اندکی کاهش پیدا کرد.;

رکوردشکنی طلا متوقف شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.4 درصد کاهش پیدا کرد و به 1559 دلار و 11 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز 1582 دلار و 59 سنت پیش رفته بود که بالاترین قیمت از آوریل 2013 بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.5 درصد کاهش یافت و به 1561 دلار رسید.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار شرکت OANDA، بخشی از التهاباتی که در نتیجه تنش‌های اخیر در خاورمیانه ایجاد شده بود، فروکش کرده و معامله‌گران به سودگیری پرداخته‌اند. اگر از شدت تنش‌ها کاسته شود، قیمت طلا به سرعت پایین خواهد آمد.

    قیمت طلا که اغلب در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل می‌شود، در دو روز معامله گذشته پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق و نگرانیهای گسترده نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه جهش چشمگیری پیدا کرده بود.

    بازارها همچنین نگران گزارشهای متناقض درخصوص جابجایی نیروهای آمریکایی به منظور مهیا شدن برای خروج از عراق هستند.

    بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که در معاملات روز جاری باعث کاهش قیمت طلا شد، رشد بازارهای سهام آسیا بود.

    به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت "اکسی تریدر، با توجه به کاهش 15 تا 20 دلاری قیمت طلا در اواسط معاملات، منتظر بالا ماندن نوسانات هستیم.

    موجودی "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه 0.1 درصد رشد کرد و به 896.18 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و به 2024 دلار و 75 سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.5 درصد کاهش، 18 دلار و پنج سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، به 965 دلار و 76 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر