سال ٩٨ معادن جدیدى از طلا وارد چرخه تولید مى شود

عصر معدن- رییس خانه معدن ایران بیان کرد: با توجه به پتانسیل موجود در کشور مى توان به دنبال ذخایر دیگرى از طلا باشیم.;

سال ٩٨ معادن جدیدى از طلا وارد چرخه تولید مى شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، محمدرضا بهرامن با اشاره به میزان تولید طلا در کشور اظهار کرد: ٧ تن طلا در کشور استخراج مى شود که ارزش اقتصادى بالایى دارد در حالى که همچنان کار وسیعى در زمینه طلا صورت نگرفته است.
    وى اضافه کرد: با توجه به پتانسیل موجود در کشور مى توان به دنبال ذخایر دیگرى از طلا باشیم.

    بهرامن با اشاره به بحث مهم تکنولوژى گفت: تکنولوژى موضوعى نگران کننده در ساختار استحصال طلا در کل دنیا است و این موضوع تنها به ایران محدود نمى شود.

    رییس خانه معدن ایران افزود:فرآورى بحثى مهم در صنعت طلا است در واقع باید روز به روز به دنبال تکنولوژى هاى نوین در بخش طلا باشیم تا بتوانیم به معناى واقعى از ذخایر طلا بهره بردارى کرد.

    بهرامن اظهار کرد: باید تکنولوژى پاک را در کنار استحصال داشته باشیم تا آسیبى به آینده وارد نشود.

    وى در ادامه بیان کرد: طى ٥ سال گذشته به دخایر خوبى از طلا دست پیدا کردیم که امروز به مرحله بهره بردارى رسیده اند.

    به گفته رییس خانه معدن ایران، از سال ٩٨ معادن جدیدى از طلا وارد چرخه تولید مى شوند که عمدتا کم عیار بوده و نیازمند تکنولوژى هاى خاص هستند. تکنولوژى به ما اجازه مى دهد استحصال بالاترى در فرآورى داشته باشیم.

    بهرامن در ادامه بیان کرد: قیمت تمام شده یکى از مسائل بسیار مهم است. از سویى دیگر باید در تمامى برنامه هاى خود به موضوع مهم آب توجه ویژه داشت. در کنار موارد یاد شده باید گزارش هاى منظمى به بخش هاى زیست محیطى داده شود، در غیر این صورت معادن آسیب پذیر بوده و گاه تعطیل خواهند شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر