تاکید معاون وزیر صمت به توسعه زیرساخت‌های معادن کشور

عصر معدن- معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت:توسعه زیرساخت‌های معادن به ویژه در حوزه برق‌رسانی و جاده‌سازی از سیاست‌های اصلی ایمیدرو در نقاط مختلف کشور است.;

تاکید معاون وزیر صمت به توسعه زیرساخت‌های معادن کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، محمدرضا موثقی‌نیا یکشنبه در بازدید از طرح درحال ساخت گندله آهن خرامه و مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز اظهار کرد: ضرورت دارد همه متولیان به منظور تسریع در روند بهره‌برداری طرح گندله آهن خرامه، با هم‌افزایی و فراسازمانی در کوتاهترین زمان ممکن و به صورت اثر بخش کار را به نتیجه پایدار برسانند.

    معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: در دولت و ایمیدرو از صنعت فولاد حمایت می‌کنیم تا فناوری در تولید فولاد داخلی شود و خوداتکا شویم و بتوانیم طراحی و مدیریت فناوری را خودمان انجام دهیم.

    وی اضافه: تلاش‌های شما در فولاد نی‌ریز به منظور اهداف نظام و شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید است و ضرورت دارد فولاد غدیر نی‌ریز با تمام ظرفیت در جهت افزایش تولید در بخش‌های مختلف تلاش کند تا سایر طرح‌ها به زودی فعال شود.

    رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران توسعه زیرساخت‌های معادن به ویژه در حوزه برق‌رسانی و جاده‌سازی را از سیاست‌های اصلی ایمیدرو در نقاط مختلف کشور نام برد و ابراز امیدواری کرد تا روند آماده‌سازی این مسیر تسریع شود.

    تاکید معاون وزیر صمت به توسعه زیرساخت‌های معادن کشور

    افتتاح تصفیه‌خانه پساب صنعتی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز

    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز اظهار کرد: بهره‌برداری از پروژه بازچرخانی پساب صنعتی در فولاد غدیر نی‌ریز(تصفیه‌خانه پساب صنعتی) با میزان سرمایه‌گذاری 185 میلیارد تومان و اشتغال 35 نفر جهت استفاده بهینه از آب و در راستای بهبود شرایط زیست محیطی با حضور معاون وزیر صمت انجام شد.

    حمیدرضا ایزدی ادامه داد: تصفیه پساب صنعتی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز با ظرفیت تولید 1814 متر مکعب بر روز و ریکاوری 93 درصد و با هزینه 2.650 میلیون یورو (50 میلیارد تومان) در مدت زمان 40 ماه به بهره‌برداری رسید که این فرآیند تصفیه پساب صنعتی در دو بخش پیش‌تصفیه و تصفیه به صورت شیمیایی انجام می‌شود.

    وی در جریان بازدید از طرح درحال احداث تولید گندله آهن خرامه گفت: کارخانه گندله‌سازی گهر فرزانگان خرامه در زمینی به مساحت 99 هکتار و با اعتباری بالغ بر 110 هزار میلیارد ریال با تولید گندله سنگ آهن به ظرفیت 2.5 میلیون تن در سال با پیشرفت فیزیکی بیش از 62 درصد درحال ساخت است که در زمان بهره‌برداری بیش از 450 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

    ایزدی با اشاره به اینکه کاربرد محصولات تولیدی فولاد خرامه تولید آهن خام در کوره بلند و تولید آهن اسفنجی است افزود: ضرورت اجرای این طرح ایجاد اشتغال، رفع محرومیت و ایجاد رونق اقتصادی است.

    بیشتر بخوانید
    بهره برداری از صنایع مادر، تاثیر شگرفی بر اقتصاد شهرستان خرامه دارد
    پروژه گندله‌سازی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز فارس کلنگ زنی شد
    خرامه و سروستان فارس در مسیر صنعتی شدن؛ از ظرفیت‌ها تا چشم‌اندازها
    ایزدی در خصوص شرکت فولاد غدیر نی‌ریز یادآور شد: این شرکت با تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه 800 هزارتن در حال فعالیت است که طرح توسعه آن هم در فاز اول شمش فولادی( فولاد خام ) با ظرفیت 800 هزارتن، اشتغال 560 نفر، سرمایه‌گذاری 110 هزار میلیارد ریال با کاربرد تولید انواع صنایع فلزی شامل صنایع خودرو، هوافضا، نظامی و ساختمانی با پیشرفت فیزیکی 95 درصد در حال ساخت است.

    مدیرکل صمت فارس با اشاره به اولویت‌های حرکت به سمت توسعه پایدار و تکمیل زنجیره ارزش در فولاد و افزایش بهره‌وری در فرآیند تولید جهت تداوم حضور در این صنعت اثربخش در اقتصاد کشور گفت: فاز دوم طرح توسعه در فولاد غدیر نی‌ریز(گندله‌سازی) در زمینی به مساحت 9 هکتار با ظرفیت سالیانه 2.5 میلیون تن و ایجاد اشتغال بیش از 140 نفر با سرمایه گذاری 21 هزار میلیارد ریال، همچنین فاز سوم طرح توسعه آهک پخته شده (کلسینه شده) با ظرفیت 150 هزار تن و سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریال با اشتغالزایی 60 نفر در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع در حال ساخت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر