آیا خرید و فروش آنلاین طلا قانونی است؟

عصر معدن- رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره مجوز خرید و فروش آنلاین طلا گفت: مجوز این فعالیت را ما نمیدهیم ولی اعلام شده ۵ فرد حقیقی مجوز از صنعت و معدن و کسب و کارهای مجازی دریافت کرده اند.;

آیا خرید و فروش آنلاین طلا قانونی است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، ابراهیم محمدولی درباره مجوز خرید و فروش آنلاین طلا گفت: مجوز این فعالیت را ما نمیدهیم ولی اعلام شده 5 فرد حقیقی مجوز از صنعت و معدن و کسب و کارهای مجازی دریافت کرده اند.

     وی در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه صنعت طلا چندسالی است دچار موانع و ایرادهایی شده است؛ اظهار داشت: موانع و قوانینی وجود دارند که نبود آنها خیلی بهتر است، صنعت طلا و جواهر توانایی بالایی در ارزآوری و اشتغال و صادرات مصنوعات طلا دارد.

    وی با تاکید براینکه در سالهای اخیر دچار رکود عجیبی در بخش تولید بوده ایم؛ افزود: یکی از مهمترین موانع مالیات ارزش افزوده است؛ این مانع از مجلس قبلی مطرح شده ولی با وجود رایزنی های متعدد هنوز اندرخم مجلس فعلی است.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر ضمن تاکید بر اینکه باید از مجلس سوال کرد که چرا راضی نمی شوند مالیات ارزش افزوده را بردارند؟ تصریح کرد: فعال طلا و‌جواهر لحظه ای کار می کند؛ فلز طلا دچار التهاب و نوسان می شود حتی نگاه ها هم روی طلا اثر می گذارد.

    وی با طرح این پرسش که چرا باید کاغذبازی مانع راه صنعت طلا باشد؟ افزود: اینگونه رفتارها جز ایجاد مشکل هیچ تاثیر دیگری در صنعت طلا ندارد. کار صنعت را باید لحظه ای راه انداخت نه اینکه چندین روز و هفته در انبار فرودگاه بماند که آیا مجوز صادرات می دهند یا نه!

    محمدولی با تاکید براینکه هنوز انتظار صنعت طلا برآورده نشده است، گفت: در واردات مواد اولیه نیز موانعی داریم که قرار است بردارند ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است.

    وی در بخش دیگری درباره مجوز خرید و فروش آنلاین طلا گفت: مجوز این فعالیت را ما نمیدهیم ولی اعلام شده 5 فرد حقیقی مجوز از صنعت و معدن و کسب و کارهای مجازی دریافت کرده اند؛ سایر شرکت ها اگر فعالیتی دارند غیرمجاز است. البته از این 5 نفر فقط یک نفر جواز کسب از اتحادیه دارند و 4 نفر دیگر نیز جواز کسب ندارند البته این نوع فعالیت خیلی مبهم است.

    وی با تاکید براینکه نمیتوان مانع فعالیت مجازی شد، گفت: باید آئین نامه مشخصی برای فعالیت صنعت طلا و جواهر در فضای مجازی تدوین شود؛ عملکرد فعالان طلا در فضای مجازی نیز باید نظارت داشته باشد.

    مسعود یزدانی نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرد: مشکلات صنعت طلا بسیار زیاد است ولی مهمترین ارزش افزوده است که بدون کارشناسی به صنعت طلا تحمیل شده است. رقابت صنعت طلا با کشورهای رقیب را با مشکل همراه کرده است.

    وی با بیان اینکه مسایل اداری موانع زیادی را در تولید و صادرات صنعت طلا ایجاد کرده است، گفت: اگر مسولان با ما همکاری کنند صنعت طلا و جواهر کشور می توانند بجای نفت برای کشور درآمدزایی داشته باشد. مشروط به اینکه موانع را بردارند و با صنعت طلا در تولید و صادرات همکاری کنند.

    وی پیشنهاد داد که بانک مرکزی طلای موجود در خزانه را به صنعت طلا برای امر تولید و صادرات اختصاص دهد که رونق نیز در این صنعت ایجاد شود و درامدزایی برای کشور داشته باشد.

    یزدانی از تشکیل چند پرونده قاچاق سکه و طلا در دستگاه قضا خبر داد و تصریح کرد: مردم حتما از مغازه های سکه فروش پروانه دار سکه بخرند که گرفتار سکه های تقلبی نشوند؛ سالانه 100 پرونده در این موضوع به اتحادیه می آید.

    وی همچنین تاکید کرد که خرید و فروش طلای دست دوم ممنوع است از مردم خواست اصلا نسبت به خرید طلای دست دوم اقدام نکنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر