در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز پیش بینی شد؛

صعود محدود قیمت طلای جهانی

عصر معدن- نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران پیش بینی می کنند فضا برای صعود بیشتر قیمت طلا در معاملات هفته جاری وجود دارد اما رکوردشکنی طلا نامعلوم است.;

صعود محدود قیمت طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طلا پس از شروع پرتلاطم معاملات در روز دوشنبه، موفق شد هفته را با عملکرد مثبت به پایان برساند و تحت تاثیر دورنمای انتخابات ریاست جمهوری متلاطم آمریکا، نزدیک به بالاترین حد دو هفته گذشته معامله شد.

    اگرچه خوش بینی بالایی به افزایش قیمت طلا وجود دارد اما این پرسش همچنان باقی است که آیا طلا نیروی کافی برای عبور از مرز 2000 دلار خواهد یافت یا خیر.

    در نظرسنجی هفته جاری از کارشناسان وال استریت، 17 نفر شرکت کردند که از میان آنها 13 نفر معادل 76 درصد به افزایش قیمت طلا و یک نفر معادل شش درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل 18 درصد نظری نداشتند.

    اگرچه سرمایه گذاران همچنان به روند صعودی طلا خوش بین مانده اند اما با ادامه تحکیم قیمتها، علاقه آنها کاهش قابل توجهی پیدا کرده است و شمار شرکت کنندگان در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز به پایینترین سطح از اواخر ژوئن رسید.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، 1164 نفر شرکت کردند که از میان آنها 628 نفر معادل 54 درصد افزایش قیمت و 309 نفر معادل 27 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و 227 نفر معادل 20 درصد نظری نداشتند.

    نیروی صعودی جدید بازار طلا در معاملات روز جمعه کمک کرد بهای این فلز ارزشمند رشد یک درصدی برای کل هفته را ثبت کند. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک 31 دلار و 10 سنت معادل 1.6 درصد افزایش یافت و در 1926 دلار و 20 سنت بسته شد که بالاترین قیمت از 18 سپتامبر به این طرف بود.

    اگرچه تحلیلگران فضا برای صعود بیشتر قیمت طلا را پیش بینی می کنند اما متقاعد نشده اند که مرز 2000 دلار بزودی شکسته خواهد شد.

    کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA اظهار کرد: انتظار دارم طلا در معاملات هفته جاری صعود کند اما این صعود در محدوده معاملاتی این فلز ارزشمند خواهد بود. طلا برای این که به رکورد بالاتری صعود کند، به هزینه های محرک مالی بیشتری نیاز دارد و به نظر می رسد بانکهای مرکزی آماده تزریق بیشتر نقدینگی به بازارها نیستند و تصور نمی کنم دولت آمریکا تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری، اقدامی انجام دهد.

    با این حال تحلیلگران پیش بینی می کنند که ممکن است این آغاز روند جدید صعود طلا باشد.

    آدریان دی، رییس و مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز اظهار کرد که دو گام به جلو و یک گام به عقب طلا ممکن است سرمایه گذاران را دوباره به بازار برگرداند. عوامل بنیادین بازار مثبت مانده اند و کسانی که در حاشیه قرار گرفته اند درمی یابند که طلا به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نخواهد کرد و بنابراین در مقطعی برای خرید طلا وارد بازار می شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر