ورق در بازار جهانی طلا برگشت

عصر معدن- طلا به زیر ۲۳۰۰ دلار در هر اونس سقوط کرد و بیشترین کاهش را تقریباً در سه سال اخیر تجربه کرد زیرا قدرت غافلگیرکننده در گزارش مشاغل کلیدی ایالات‌متحده امیدها مبنی بر اینکه فدرال رزرو بتواند به زودی هزینه‌های استقراض را کاهش دهد، از بین برد.;

ورق در بازار جهانی طلا برگشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بانک مرکزی چین در ماه گذشته هیچ طلایی نخرید و این فلز گرانبها را به رکورد بالایی در ماه می ‌رساند. پس از اینکه بانک خلق چین اعلام کرد ذخایر شمش طلا در پایان ماه می بدون تغییر باقی مانده است، قیمت لحظه‌ای طلا 1.5 درصد کاهش یافت. این بانک از نوامبر 2022 ذخایر خود را ذخیره می‌کرد و در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی فزاینده، منجر به هجوم خرید توسط بانک‌های مرکزی جهان شد.

    طلا در ماه می با حمایت از خرید قوی بانک مرکزی به بالاترین حد خود از 2450 دلار در هر اونس رسید. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، خرید سه ماهه اول توسط موسسات دولتی جهان در سطوح بی سابقه بوده و چین بزرگترین خریدار آن بوده است. بانک خلق چین دارایی طلای خود را در ماه مه 72.80 میلیون اونس تروا نگه داشت که از 62.64 میلیون تروا قبل افزایش داشت.

    نشانه‌هایی وجود داشت که نشان می داد تقاضای چین در حال کاهش است، زیرا قیمت‌های بالاتر ضرر خود را به همراه داشت. در ماه آوریل، بانک خلق چین تنها 60 هزار اونس تروی خرید که از 160 هزار اونس در ماه مارس و 390 هزار اونس در فوریه کاهش یافته است. در همین حال، واردات این کشور در ماه آوریل نسبت به ماه قبل 30 درصد کاهش داشته است.

    شرکت مشاوره متالز فوکوس در لندن اعلام کرد که انتظار می‌رود قیمت طلا امسال با وجود کاهش تقاضای فیزیکی به بالاترین حد خود برسد زیرا کاهش نرخ بهره در شرایطی از تنش‌های آمریکا و چین و درگیری در اوکراین و خاورمیانه آغاز شده است.

    بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال 68 درصد کاهش نرخ در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

    آدام گلاپینسکی، رئیس بانک مرکزی لهستان اظهار کرد که لهستان ذخایر طلای خود را افزایش داده و اخیراً پنج تن طلا خریداری کرده است و قصد دارد به افزایش این ذخایر ادامه دهد.

    بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.5 درصد کاهش به 31.16 دلار رسید، پلاتین 0.4 درصد افزایش یافت و به 1006 دلار و 75 سنت رسید و پالادیوم 0.2 درصد کاهش یافت و به 928.25 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
          آخرین اخبار