ایست طلای جهانی در آستانه انتشار آمار اشتغال آمریکا

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی که سرمایه گذاران منتظر انتشار گزارش اشتغال ماهانه آمریکا بودند، اندکی افزایش یافت.;

ایست طلای جهانی در آستانه انتشار آمار اشتغال آمریکا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1757 دلار و 30 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا ثابت بود و در 1760 دلار و 10 سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار شب گذشته با 0.2 درصد کاهش، در 1759 دلار و 20 سنت بسته شده بود.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، طلا در آسیا با تقاضای سرمایه گذاران برای خرید این فلز ارزشمند به عنوان پوشش ریسک پشتیبانی شده است. سرنوشت طلا با انتشار گزارش اشتغال ماهانه غیرکشاورزی آمریکا در روز جاری مشخص خواهد شد.

    اگر آمار سپتامبر بالای 500 هزار اشتغال جدید را نشان داد، طلا روند نزولی خود را ازسرخواهد گرفت، زیرا بازارها منتظرند تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا از دسامبر آغاز شود و این انتظارات ارزش دلار و بازده اوراق قرضه آمریکا را تقویت خواهد کرد.

    شاخص دلار در پایین رکورد بالای اخیرش ثابت ماند. دلار قویتر معاملات طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند. در این بین، بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا هم به بالاترین حد از ژوئن صعود کرد.

    طبق نظرسنجی رویترز، گزارش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا احتمالا رشد 500 هزار شغل جدید در سپتامبر را نشان می دهد. آمار هفتگی که روز پنج شنبه منتشر شد نشان داد شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری در آمریکا هفته گذشته بیشترین کاهش را در سه ماه اخیر داشته است.

    جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود اکثر مقامات این بانک موافق هستند در صورت مطلوب بودن گزارش اشتغال سپتامبر، تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه از نوامبر آغاز شود.

    تعدیل تدابیر محرک مالی و نرخهای بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می زند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، به 22 دلار و 48 سنت رسید.

    هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، به 984 دلار و 42 سنت رسید. این فلز ارز ابتدای هفته جاری تاکنون 1.2 درصد رشد داشته است.

    هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 1967 دلار و 42 سنت رسید و در مسیر ثبت بیش از سه درصد رشد هفتگی قرار دارد که نخستین رشد هفتگی پس از کاهش در چهار هفته گذشته خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر