بازار طلا در انتظار نتیجه انتخابات آمریکا

عصر معدن- درحالی که سرمایه گذاران محتاط در انتظار نتیجه انتخابات آمریکا هستند و دونالد ترامپ در آخرین نظرسنجی ها به میزان قابل توجهی از جو بایدن عقب افتاده است، قیمت طلا امروز اندکی کاهش داشت.;

بازار طلا در انتظار نتیجه انتخابات آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، درحالی که سرمایه گذاران محتاط در انتظار نتیجه انتخابات آمریکا هستند و دونالد ترامپ در آخرین نظرسنجی ها به میزان قابل توجهی از جو بایدن عقب افتاده است، قیمت طلا امروز اندکی کاهش داشت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.33 درصد کاهش به 1889 دلار و 20 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز نیز با 0.14 درصد کاهش به 1889 دلار و 80 سنت رسید.

    هووی لی تحلیلگر بانک او سی بی سی در این باره گفت: «احساس حاکم بر بازار در حال حاضر صبر و انتظار است... هیچ کس نمی داند سرنوشت انتخابات چه خواهد بود و احتمالات مختلفی مطرح است.»

    وی افزود، تا زمانی که دموکرات ها نتوانند اکثریت سنا و همچنین کاخ سفید را تصاحب کنند، همچنان سرنوشت بسته محرک مالی جدید با تردید مواجه است. این در حالی است که اختلاف و کشمکش بر سر نتیجه انتخابات احتمالا به نفع ارزش دلار خواهد بود و سبب تضعیف قیمت طلا خواهد شد.

    نظرسنجی های سراسری نشان می دهد که بایدن فاصله معناداری با ترامپ دارد، اما رقابت بین دو کاندیدا در ایالت های دارای آرای الکترال بالا و تعیین کننده نزدیک تر است.

    تحلیلگران معتقدند پیروزی بایدن می تواند به رشد قیمت طلا کمک کند، زیرا برنامه وی برای تزریق نقدینگی بیشتر به اقتصاد آمریکا احتمالا سبب افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار فلز زرد خواهد شد.

    ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت، این حقیقت که بسته محرک جدیدی در آمریکا ارائه نشده مانع از رشد قیمت طلا گشته است و اگر ترامپ مجددا انتخاب شود ممکن است هیچگاه چنین بسته ای ارائه نشود، زیرا مذاکره با دموکرات ها زمان خواهد برد.»

    قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در سایه اقدامات محرک اقتصادی بانک های مرکزی جهان بیش از 24 درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر