کاهش قیمت طلای جهانی

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۹۳۸ دلار و ۶۱ سنت رسید.;

کاهش قیمت طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، قیمت طلا در روز دوشنبه در شرایطی که ارزش دلار بالا رفته و سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا هستند نزدیک به پایین‌ترین رقم طی 3 هفته گذشته قرار دارد. اطلاعات تورم آمریکا می‌تواند مسیر فدرال رزرو برای افزایش یا ثابت نگه داشتن نرخ بهره را مشخص کند.

    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.08 درصد کاهش به 1938 دلار و 61 سنت رسید. اما قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.22 افزایش به 1941 دلار و 90 سنت رسیده است.

    اظهارات جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره را پایین آورده و باعث شده قیمت طلا 2.8 درصد طی یک هفته گذشته کاهش یابد و این فلز گرانبها بدترین هفته خود را طی یک ماه گذشته تجربه کند. سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند اطلاعات و شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا چه تاثیری بر تصمیم فدرال رزرو برای توقف یا افزایش نرخ بهره دارد.

    شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود. انتظار می‌رود تورم در این کشور 0.3 درصد در ماه اکتبر افزایش داشته باشد، یعنی 4.1 درصد بالاتر از سال گذشته میلادی. شاخص دلار 0.1 درصد نسبت به رقبای خود افزایش داشته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.

    دارایی‌های صندوق طلای اس پی دی‌آر که بزرگترین صندوق قابل معامله در بورس با پشتوانه طلاست، 0.10 درصد در روز جمعه افزایش یافته و به 868.14 تن رسیده است.

    تحلیلگران عقیده دارند علاوه بر مخاطرات ژئوپولیتیکی که تقاضا برای طلا را به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش داده و همچنین خریدهای بانک مرکزی، شرایط اقتصاد کلان دنیا از قیمت طلا حمایت می‌کند. به نظر می‌رسد دوره سیاست‌های سختگیرانه پولی در آمریکا رو به پایان است و ارزش دلار هم به اوج خود رسیده است. بدین ترتیب سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا تعدیل خواهد شد که از سرمایه‌گذاری در طلا حمایت می‌کند.

    در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.59 درصد کاهش به 22 دلار و 15 سنت رسید و پلاتین با 0.40 درصد افزایش 849 دلار و 23 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر