فعالیت سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران توقیف شد

دیوان عدالت اداری درباره نظام مهندسی معدن تهران تصمیم می‌گیرد

عصر معدن- حدود یک ماه پیش با شکایت یکی از نامزدهای انتخاباتی هیات رییسه نظام مهندسی معدن استان تهران، حکم توقیف موقت فعالیت هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران صادر شد.;

دیوان عدالت اداری درباره نظام مهندسی معدن تهران تصمیم می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۰۰

    رضا آقا طاهر با بیان این مطلب به «عصرمعدن» گفت: شکایت بنده در 9 تیرماه به دیوان عدالت اداری انجام و حکم آن 15 تیرماه صادر شد، اما روند ابلاغ آن بسیار طول کشید و وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را ابلاغ و اجرا نمی کرد تا اینکه با پیگیری مجدد، این اتفاق افتاد و حکم توقیف موقت فعالیت به اعضای جدید هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن ابلاغ شد. به این شکل هرگونه اقدام انجام شده از تاریخ 15 مردادماه از سوی این اعضا غیر قانونی به حساب می آید.
    وی ادامه داد: موضوع شکایت در 3 زمینه بود که شامل تخلفات انتخاباتی، تقلبهای انجام شده بود. همچنین موضوع سوم درخصوص وزارت صمت و نحوه عملکردش در انتخابات بود. زیرا دستگاه نظارت بر انتخابات باید صحت یا عدم صحت انتخابات را تایید کند و حق عزل و نصب اعضا را ندارد این در حالی است که آنها نسبت به عزل و نصب اقدام کردند.
    آقاطاهر ادامه داد: همچنین دلایل دیگری نیز برای رسیدگی به شکایت ارائه شد مبنی بر اینکه اگر حکم موقت فعالیت اعضای جدید هیات مدیره داده نشود در کار اعضا خلل به وجود می آید یا آنها اقدامی انجام می دهند که قابل جبران نخواهد بود. این موارد از سوی قاضی دیوان نیز محرض شناخته شده و در نتیجه حکم موقت داده شد.
    وی افزود: با پیگیریهای اینجانب امروز حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر توقیف فعالیت اعضای هیات مدیره فعلی سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران به معاونت حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ و از آنجا نیز به سازمان نظام مهندسی معدن ابلاغ شده تا از این پس، این افراد فعالیتی نداشته باشند.

    وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت بازرس ویژه ای را برای رسیدگی به این موضوع انتخاب کرده است.

    آقاطاهر همچنین درباره روند ادامه فعالیت سازمان نظام مهندسی معدن استان تهران نیز گفت: تا مشخص شدن رای دیوان مبنی بر انتخابات جدید، فعالیت این سازمان به دو روش انجام می شود یا اینکه هیات مدیره دوره قبل فعالیت خود را ادامه می‌دهد یا از سوی وزارت صمت سرپرست تعیین می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر