ریزش ۱۰ دلاری قیمت طلا

عصر معدن- پایان بازار جهانی طلا در هفته گذشته با افت ۱۰ دلار و ۲۶ سنتی قیمت طلا رقم خود و بهای اونس جهانی به ۲۰۲۴.۲۶ دلار رسید.;

ریزش ۱۰ دلاری قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فارس، طلا آخرین روز کاری بازارهای را جهانی را با کاهش به پایان برد و طی هفته گذشته هم افت قیمت داشت.

    هر اونس طلا با 10 دلار و 26 سنت کاهش 2024.26 دلار فروخته شد. قیمت طلا طی هفته گذشته 0.8 درصد از ارزش خود را از دست داد.

    سوددهی اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به بالاترین رقم 2 هفته گذشته و سوددهی اوراق قرضه 2 ساله خزانه‌داری آمریکا به بالاترین رقم 2 ماهه رسید و طلا را برای سرمایه‌گذاران غیرجذاب ساخت.

    اورت میلمن، تحلیلگر ارشد بازار طلا می‌گوید، فدرال رزرو احتمالا برای مدت طولانی‌تری نرخ بهره را بالا نگه می‌دارد که بدان معناست که بیشتر بانک‌های مرکزی در جهان احتمالا از این روند پیروی خواهند کرد.

    چندین مقام فدرال رزرو از جمله جرم پاول، رئیس این بانک هفته یش گفته بودند که می‌خواهند پیش از کاهش نرخ بهره، شواهد بیشتری در مورد ادامه روند کاهش نرخ بهره ببینند.

    آمارهای جدید آمریکا نشان می‌دهد که قیمت مصرف‌کننده ماهانه کمتر از برآورد ماه دسامبر افزایش یافته است. بازیگران بازار اکنون منتظر انتشار آمار شاخص قیمت مصرف‌کننده برای ماه ژانویه در روز سه‌شنبه هستند.

    اکنون بازار 61 درصد احتمال می‌دهد نرخ بهره در ماه می کاهش یابد. کاهش نرخ بهره هزینه‌های نگهداری طلا را که دارایی بدون بهره است، کاهش می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر