کاهش ذخایر طلای ونزوئلا رکود ۵۰ ساله را شکست

عصر معدن- بر اساس ترازنامه نیمه اول این بانک که هفته گذشته در یک رسانه محلی منتشر شد و روز دوشنبه رویترز مشاهده کرد، ذخایر طلای بانک مرکزی ونزوئلا تا ژوئن ۲۰۲۲ به میزان ۶تن کاهش یافت.;

کاهش ذخایر طلای ونزوئلا رکود ۵۰ ساله را شکست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بر اساس یادداشت‌های صورت‌های مالی بانک، میزان شمش طلا در خزانه های بانک در پایان نیمه اول سال معادل 73 تن بوده که کمترین میزان در 50 سال اخیر است. در نیمه دوم سال 2021، بانک مرکزی حدود 79 تن در خزانه داشت.

    میانگین قیمت طلا تخمین زده شده توسط بانک مرکزی ونزوئلا در ترازنامه خود برای نیمه اول سال جاری، 1847 دلار  و 48 سنت در هر اونس تروی بود. در نیمه دوم سال 2021، میانگین ارزش 1799 دلار و 48 سنت در هر اونس تروی بود.

    دادگاه عالی بریتانیا درجولای گذشته، تلاش دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور برای به دست گرفتن کنترل بیش از یک میلیارد دلار از ذخایر طلای ونزوئلا را که در انبارهای بانک انگلستان نگهداری می‌شود را رد کرد.

    برای چندین دهه شمش طلای بانک از 300 تن فراتر رفت تا اینکه در سال‌های 2015 تا 2017 توسط مقامات به عنوان وثیقه در وام بانک‌های خارجی برای تامین نقدینگی استفاده شد. مقداری از طلا بازیابی شد و مقداری نیز در معاوضه از دست رفت.

    به دنبال آن، نیازهای مالی برای مقابله با کاهش تولید نفت و تاثیر تحریم های آمریکا بر فروش نفت خام، دولت مادورو را بر آن داشت تا از طلای پولی به عنوان یکی از منابع درآمد خود استفاده کند. مخالفان اعلام کردند که طی دو سال حدود 30 تن طلا در ازای دریافت ارز نقدی از انبارها خارج شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر