بازار طلای جهانی به رنگ ریزش

عصر معدن- قیمت طلا امروز(دوشنبه) کاهش یافت و در جلسه قبل نزدیک به یک درصد کاهش یافت زیرا داده‌های قوی مشاغل ایالات‌متحده این دیدگاه را تثبیت کرد که فدرال رزرو به سیاست افزایش تهاجمی نرخ بهره ادامه خواهد داد.;

بازار طلای جهانی به رنگ ریزش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 6 و 15 دقیقه صبح به وقت شرقی با 2.9 درصد کاهش به 1692 دلار و 10 سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با 0.17 درصد کاهش به 1693 دلار و 10 سنت رسید.

    شاخص دلار ثابت بود و در روز جمعه به بالاترین حد یک هفته‌ای رسید و جذابیت طلا را برای خریداران خارجی کاهش داد.

    رشد شغلی ایالات‌متحده در ماه سپتامبر نسبتاً کاهش یافت در حالی که نرخ بیکاری به 3.5 درصد کاهش یافت. افزایش نرخ‌های بهره ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

    جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک روز جمعه گفت که بانک مرکزی ایالات‌متحده کارهای بیشتری برای کاهش تورم و متعادل کردن مجدد فعالیت‌های اقتصادی به روشی پایدارتر دارد و او هشدار داد که به احتمال زیاد نرخ بیکاری به عنوان بخشی از این روند افزایش خواهد یافت.

    اکنون تمرکز روی داده‌های تورم ایالات‌متحده است که در روز پنجشنبه منتشر می‌شود. داده‌ها نشان می‌دهد که مهار تورم در اقتصاد آلمان سخت‌تر شده است و با افزایش قیمت‌های واردات و کاهش تولید صنعتی و خرده‌فروشی، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به سمت رکود پیش می‌رود.

    بر اساس گزارش رویترز، ذخایر اس‌پی‌دی‌آرگلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، روز جمعه با 21 درصد کاهش به 944.31 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره نقطه ای با 1.7 درصد کاهش به 19.76 دلار در هر اونس رسید، پلاتین 0.8 درصد کاهش یافت و به 905.20 دلار رسید و پالادیوم در 2182 دلار و 44 سنت ثابت ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر