فاطمی امین در جمع فعالین اقتصادی همدان:

تولیدات ماشین های معدنی در ۶ ماه اول سال صددرصد رشد داشته است

عصر معدن- وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: تولیدات ماشین های معدنی در ۶ ماه اول سال صددرصد رشد داشته است.;

تولیدات ماشین های معدنی در ۶ ماه اول سال صددرصد رشد داشته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، سیدرضا فاطمی امین‌ صبح شنبه در جمع فعالین اقتصادی همدان اظهار کرد: ما به عنوان وزارت صنعت معدن تجارت وظیفه داریم تمام موضوعات را پیگیری کنیم.

    وی افزود: چند مصوبه داشتیم که اگر واحدهای تولیدی طلبی از دولت دارند و به موقع پرداخت نشود، دولت باید جریمه شود و مصوبه دیگر در شورای پول و اعتبار این بود که واحدهایی که به بانکها بدهکارند 7 درصد پرداخت و مابقی قسطی شود.

    فاطمی امین تاکید کرد: شفافیت و رتبه بندی در حال انجام است که بر آن اساس تسهیلات داده شود، در ماشین های حوزه معدن برخی از تولیدات داخلی و برخی خارجی استفاده شود.

    وی گفت: تولیدات ماشین های معدنی در 6 ماه اول سال صددرصد رشد داشته است.

    وزیر صمت در ادامه صحبتهای خود خاطرنشان کرد: مزایده ها برخی اجرا شده و برخی مانده، که قبلا فقط به لحاظ مالی واگذار می شد اما در اصلاح قوانین جدید امتیاز فنی هم در نظر گرفته می شود.

    وی ادامه داد: تسهیلات حوزه معدن بسیار خوب و بالاست، فعال سازی واحدهای تعطیل که در 30درصد واحدهای تعطیلی مشکل اهلیت سرمایه گذار را داریم.

    فاطمی امین افزود: تامین مالی زنحیره ای، بدین صورت که هر واحد یک وام نمی گیرد بلکه تولید کنندگان در یک حوزه اقدام می کنند که 30 هزار میلیارد تومان از این طریق تامین بودجه شده است.

    وی خاطرنشان کرد: سقف اعتباری از واحدهای تولیدی باید برداشته شود، و به نفع تولید کنندگانی است که شفاف عمل می کنند.

    وزیر صنعت و معدن یادآور شد: واحدهای تولیدی که شکل می گیرند توجه ویژه ای می شوند و یکی از اشکالات در صنعت کشور، بها ندادن به واحدهای نوپا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر